REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Europa uzależniona od opakowań makulaturowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2015, 11:17
Europa uzależniona od opakowań makulaturowych
Na zdjęciu Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska. Fot. Smurfit Kappa

- Opakowania ekologiczne nadal odgrywają duże znaczenie. Europa jest mocno uzależniona od papierów makulaturowych i w najbliższym czasie nic się w tej kwestii nie zmieni – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

REKLAMA

Makulatura to surowiec naturalny, który można przetwarzać nawet do 7 razy. Jak zauważa Bogdan Orzechowski sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana w przypadku tzw. reusable packaging, czyli opakowań wielokrotnego użytku. - Nie ma gwarancji zachowania ich całkowitej czystości. Po użyciu opakowanie musi zostać doprowadzone do stanu umożliwiającego jego ponowne wykorzystanie – wyjaśnia.

Orzechowski dodaje, że opakowania ekologiczne nadal będę odgrywały duże znaczenie. Z tego powodu firma Smurfit Kappa spełnia najwyższe standardy jeżeli chodzi o wykorzystanie materiałów przyjaznych środowisku. - Smurfit Kappa jest największym na świecie konsumentem Old Corrugated Containers (OCC). Jesteśmy największym producentem papierów makulaturowych i drugim producentem papierów typu Kraft - podkreśla.

Rynek opakowań dla branży spożywczej pozostaje bardzo zróżnicowany. W procesie ich produkcji wiele zależy od tego, z jakim produktem mamy do czynienia oraz jaki przekaz się z nim wiąże. Na ty tle w sposób szczególny wyróżniają się opakowania ze tzw. zdrową żywnością. - Na półce ze zdrową żywnością nie ma ani jednego kolorowego opakowania mogącego sugerować, że produkt nie jest naturalny. Klienci chcą, aby mąka chlebowa była w szarej torebce z naklejką informacyjną. Produkt ma sprawiać wrażenie, że został zrobiony własnoręcznie w domu, niezdarnie zapakowany i zawiązany sznurkiem – mówi Orzechowski.

Zauważa również, że zdrowa żywność ze względu na swoją cenę pozostaje obecnie w mniejszości. Jest zarezerwowana dla wąskiego grona społeczeństwa. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości sytuacja rynkowa nie ulegnie zmianie.

- Cena jest zazwyczaj związana z wielkością produkcji. Sukces małych polskich browarów zyskujących znaczenie kosztem wielkich graczy potwierdza, że można wpływać na siłę zakupową społeczeństwa. Polacy pokazali, że oczekują innej marki piwa. Sieci handlowe musiały na to zareagować. To konsumenci wymusili zmianę rynkową. W przypadku innych produktów bywa podobnie – konkluduje Orzechowski.

 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH