Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

European Start-Up Days: W wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie człowiek jest najważniejszy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2018, 19:34
European Start-Up Days: W wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie człowiek jest najważniejszy
fot. PTWP

- Technologie VR (virtual reality – wirtualna rzeczywistość) oraz AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) coraz mocniej odnajdują się w biznesie – o tym w jakich gałęziach przemysłu są popularne i do których dziedzin wkrótce przenikną – rozmawiali paneliści debaty zatytułowanej „VR/AR – świat w nowych realiach”, która odbyła się w ramach European Start up Days 2018, imprezy towarzyszącej X edycji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach.

Wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość tworzą wspólnie rynek, który zdaniem analityków Digi-Capital, do końca dekady osiągnie wartość 120 mld dolarów.

O tym w jakich gałęziach biznesu wykorzystanie technologii VR i AR jest popularne i do których dziedzin wkrótce przenikną – debatowano na panelu zatytułowanym „VR/AR – świat w nowych realiach”, który odbył się w ramach European Start up Days 2018, imprezy towarzyszącej X edycji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach.

Anna Tryfon- Bojarska, Head of Innovation & Technology, Skanska, mówiła podczas debaty o tym jak wykorzystać nowe technologie, żeby ustrzec się zaskakujących zdarzeń podczas realizacji budowlanych.

- My wykorzystaliśmy np. sprzęty geofizyczne do wykonania analiz, dane zdigitalizowaliśmy, zaprezentowaliśmy je inżynierom, dzięki czemu w szybki i sprawny sposób wykonali oni estymacje finansowe. Wskazaliśmy pola, które muszą dodatkowo zweryfikować przed realizacją. Wizualizacje pomogły uniknąć przykrych niespodzianek - dodała.

Jej zdaniem wizualizacje VR i AR dają możliwość przygotowania symulacji kolejnych etapów budów, co jest niezwykle pomocne w tej dziedzinie.

Z kolei Dobromir Ciaś, Managing Director, Edge NPD, autor nowoczesnego podejścia do pomiarów i analizy przestrzeni handlowej zapewniał podczas debaty, że VR i AR to nie tylko pre-testowanie, ale to również analityka sklepowa i szkolenia. - Finalnie stworzyliśmy produkt, dzięki któremu sklepy mogą symulować różne rozwiązania w przestrzeni handlowej - zapewniał.

Podczas debaty paneliście zgodnie przyznali, że w wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie, to jednak człowiek i jego potrzeby są najważniejsze.

- My pomagamy pracownikom przemysłowym – za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Staramy się proponować takie rozwiązania, np. okulary wirtualnej rzeczywistości, które sprawią, że ich praca jest bardziej efektywna i bezpieczna. Wspomagamy różne, często nawet rutynowe, działania pracowników - dodał Piotr Wójcik, Co-founder, CTO, development lead, 1000 realities.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.