REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Europejski Kongres Gospodarczy 2013 - główne wnioski

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 24-06-2013, 13:40

Otwarcie Europy na świat, apel o więcej wolności gospodarczej i zrównoważenie polityki ochrony klimatu z polityką przemysłową, a także postulat rozwoju opartego na wiedzy, współpracy i integracji. To główne wnioski V Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

W poniedziałek podsumowano V Europejski Kongres Gospodarczy, który się odbył ponad miesiąc temu w Katowicach. Ujawniono też pierwsze szczegóły dotyczące Kongresu 2014. Prof. Jerzy Buzek poinformował, że zaprosił do Katowic Hermana Van Rompuya, przewodniczącego Rady Europejskiej, nieformalnego prezydenta UE, i uzyskał deklarację, że brukselski polityk chce w maju przyszłego roku przyjechać do Polski. 

Prof. Buzek, który jest przewodniczącym Rady Patronackiej Europejskiego Kongresu Gospodarczego, zwrócił uwagę na trzy kluczowe sprawy, które odcisnęły się na Kongresie 2013. To współpraca, integracja i innowacje.

- W każdym z tych elementów Kongres, największa taka impreza w Europie Centralnej, zaistniał bardzo mocno - powiedział prof. Buzek do zgromadzonych na konferencji prasowej dziennikarzy. - Jeśli chodzi o współpracę, to bardzo ważny był udział delegacji z 12 krajów afrykańskich i obecność unijnego komisarza odpowiedzialnego za otwarcie Europy na inne rynki Andrisa Piebalgsa. W zakresie integracji mocno widoczna była sprawa wzajemnych relacji w ramach Grupy Wyszehradzkiej. Duże znaczenie miała także energetyka, powstanie wspólnego rynku energii, co może doprowadzić do obniżki jej cen.

Prof. Buzek podkreślił, że każdy kraj UE powinien mieć prawo do produkcji energii ze źródeł dla niego optymalnych, niezależnie od tego, czy jest to węgiel kamienny, brunatny czy gaz łupkowy. Ważne jest to, żeby przestrzegać istniejących norm ochrony środowiska, ale nie nakładać nowych.

Prezes Grupy PTWP Wojciech Kuśpik, inicjator Kongresu, zwrócił uwagę, że organizatorom zależy na tym, żeby przesłanie Kongresu żyło po zakończeniu obrad, płynęło w świat, a w niektórych przypadkach przybierało postać biznesowych projektów.

Nad tym, żeby świat usłyszał o kongresowych postulatach, pracowało w tym roku 500 dziennikarzy z około 200 redakcji, telewizyjnych, prasowych, radiowych i internetowych.

Skalę tegorocznego Kongresu oddaje m.in. liczba publikacji i ich ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby zapłacić za reklamę o tej samej powierzchni i czas antenowy. Już w roku ubiegłym wielkość ekwiwalentu wyniosła ponad 25 mln zł, tegoroczna edycja to ponad pięć tysięcy publikacji i ekwiwalent o wartości aż 32 mln złotych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH