Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Europejski Kongres Gospodarczy 2014 został podsumowany

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 16-06-2014, 08:01
Europejski Kongres Gospodarczy 2014 został podsumowany

6100 gości, 500 dziennikarzy z 200 redakcji, a także warty 30 mln zł ekwiwalent reklamowy - to kluczowe liczby podsumowujące szóstą edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, najważniejszej debaty na temat gospodarki i polityki w Europie Centralnej.

Szósta edycja EEC (European Economic Congress) odbyła się w dniach 7-9 maja, czyli niemal dokładnie w 10 lat od największego w historii rozszerzenia UE o dziesięć państw, w tym kraje Europy Centralnej i republiki nadbałtyckie.

Podczas piątkowej konferencji prasowej organizator wydarzenia - Grupa PTWP, która jest też m.in. wydawcą Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl - podsumował tegoroczną edycję imprezy.

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego, podkreślił, że skalę wydarzenia oddaje liczba publikacji i ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym.

Budżet organizacyjny EEC 2014 wyniósł ok. 6 mln zł, a ekwiwalent reklamowy tegorocznej edycji to pięciokrotność tej kwoty. Katowicki Kongres przyniósł w sumie blisko 5,5 tys. publikacji radiowych, prasowych, telewizyjnych, a także internetowych.

Kuśpik zaznaczył, że z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy BCMM wśród uczestników Kongresu wynika, iż ponad 90 proc. ankietowanych deklaruje chęć ponownego uczestnictwa w imprezie w 2015 r. To podobny rezultat jak w poprzednich latach.

Zobacz, na co zwrócili uwagę uczestnicy konferencji podsumowującej EEC 2014:


Choć większość gości EEC to Polacy, to stale rośnie udział uczestników z Europy Centralnej, zwłaszcza Czech i Słowacji, a także innych państw UE. Co roku Katowice odwiedzają duże delegacje z Afryki i Chin, a podczas ostatniej edycji również z Pakistanu.

Jak podkreślił Kuśpik, dla gości Kongresu istotna jest możliwość nawiązywania nowych kontaktów, interesująca tematyka paneli i wygłaszanych przez ekspertów opinii. W Katowicach dochodzi do spotkań, które pozwalają nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także pozytywnie wpływają na podjęcie decyzji inwestycyjnych.

- Mamy przekonanie, że Kongres ma dużą siłę oddziaływania na rzeczywistość i pozyskał stałą pozycję w kalendarzach najważniejszych biznesmenów i polityków, którzy chętnie przyjeżdżają do Katowic i pozytywnie oceniają zmiany w regionie - powiedział Kuśpik.

Dodał, że organizatorzy imprezy zawsze starają się o to, aby jej tematyka wyprzedzała bieżące wydarzenia, gdyż biznes interesuje to, co będzie za kilka, kilkanaście lat, a nie kilka miesięcy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 093) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH