Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Europejski Kongres Gospodarczy 2014 został podsumowany

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 16-06-2014, 08:01
Europejski Kongres Gospodarczy 2014 został podsumowany

6100 gości, 500 dziennikarzy z 200 redakcji, a także warty 30 mln zł ekwiwalent reklamowy - to kluczowe liczby podsumowujące szóstą edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, najważniejszej debaty na temat gospodarki i polityki w Europie Centralnej.

Szósta edycja EEC (European Economic Congress) odbyła się w dniach 7-9 maja, czyli niemal dokładnie w 10 lat od największego w historii rozszerzenia UE o dziesięć państw, w tym kraje Europy Centralnej i republiki nadbałtyckie.

Podczas piątkowej konferencji prasowej organizator wydarzenia - Grupa PTWP, która jest też m.in. wydawcą Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl - podsumował tegoroczną edycję imprezy.

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego, podkreślił, że skalę wydarzenia oddaje liczba publikacji i ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym.

Budżet organizacyjny EEC 2014 wyniósł ok. 6 mln zł, a ekwiwalent reklamowy tegorocznej edycji to pięciokrotność tej kwoty. Katowicki Kongres przyniósł w sumie blisko 5,5 tys. publikacji radiowych, prasowych, telewizyjnych, a także internetowych.

Kuśpik zaznaczył, że z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy BCMM wśród uczestników Kongresu wynika, iż ponad 90 proc. ankietowanych deklaruje chęć ponownego uczestnictwa w imprezie w 2015 r. To podobny rezultat jak w poprzednich latach.

Zobacz, na co zwrócili uwagę uczestnicy konferencji podsumowującej EEC 2014:


Choć większość gości EEC to Polacy, to stale rośnie udział uczestników z Europy Centralnej, zwłaszcza Czech i Słowacji, a także innych państw UE. Co roku Katowice odwiedzają duże delegacje z Afryki i Chin, a podczas ostatniej edycji również z Pakistanu.

Jak podkreślił Kuśpik, dla gości Kongresu istotna jest możliwość nawiązywania nowych kontaktów, interesująca tematyka paneli i wygłaszanych przez ekspertów opinii. W Katowicach dochodzi do spotkań, które pozwalają nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także pozytywnie wpływają na podjęcie decyzji inwestycyjnych.

- Mamy przekonanie, że Kongres ma dużą siłę oddziaływania na rzeczywistość i pozyskał stałą pozycję w kalendarzach najważniejszych biznesmenów i polityków, którzy chętnie przyjeżdżają do Katowic i pozytywnie oceniają zmiany w regionie - powiedział Kuśpik.

Dodał, że organizatorzy imprezy zawsze starają się o to, aby jej tematyka wyprzedzała bieżące wydarzenia, gdyż biznes interesuje to, co będzie za kilka, kilkanaście lat, a nie kilka miesięcy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH