Europejskie produkty będą promowane poza granicami Unii

Komisja Europejska zaakceptowała 11 programów promocji unijnej żywności poza granicami UE - podaje FAMMU/FAPA. Wspólnota przeznaczy na ten cel 17,8 mln euro.
Unia pokryje 50 proc. kosztów programów. Komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel dostrzega ogromny potencjał na rynkach państw trzecich.
Europejskie wino, owoce i warzywa, produkty rolnictwa ekologicznego, mięso, nabiał oraz produkty z chronionym oznaczeniem geograficznym zostaną objęte specjalnymi instrumentami promocji: kampanią informacyjną, reklamową i promocją. Środki przeznaczone będą też na uczestnictwo w targach i wystawach. Do 30 czerwca 2009 roku państwa członkowskie muszą zgłosić do KE, które programy promocyjne wybrały.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!