Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ewolucja sieci handlowych zmienia sposoby realizacji dostaw

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-02-2018, 12:57
Ewolucja sieci handlowych zmienia sposoby realizacji dostaw
fot. Fresh Logistics Polska

Przez ostatnie lata sieci handlowe zdominowały rynek handlu detalicznego szczególnie spożywczego. Zmieniają się i przekształcają formaty sklepów od typu convenience przez dyskonty do super i hipermarketów. Na rynku nadal funkcjonują markety typu Cash&Carry oraz sieci handlowe, które pełnia rolę hurtowni dla pozostałego handlu detalicznego. Obecnie ponad 70 proc. wolumenu towarowego dostarczana jest do odbiorców sieciowych. Sposób realizacji dostaw towarów do sieci handlowych również ulega zmianie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marek Kwiatkowski, menedżer operacyjny Fresh Logistics Polska.

Podstawowy model realizacji dostaw polega na dostawach towarów przez producentów i operatorów logistycznych do magazynów centralnych (MC) sieci handlowych skąd następuje dystrybucja do poszczególnych marketów i sklepów. W celu optymalizacji kosztów sieci handlowe maksymalnie ograniczają ilość magazynowanego pojedynczego artykułu, dbając tym samym o możliwie najdłuższą datę przydatności do spożycia towarów na sklepowej półce. W efekcie nastąpiło skrócenie tzw. lead time od momentu złożenia zamówienia u producenta do dostawy do magazynu centralnego.

Taki model charakteryzuje się koniecznością dużej elastyczności ze strony producenta aby sprostać wymogom sieci takim jak:

- skrócenie lead time realizacji zamówienia od 48h do 24h

- zmniejszenie ilości zamawianego towaru  – od zamówień tzw. pełno paletowych po drobnicowe, a nawet sztukowe

- realizacja dostaw przez 5 do 7 dni w tygodniu na określone godziny awizacji

- kompletność realizacji zamówienia zgodnie ze specyfikacją sieci handlowej

- etykieta GS1, która jednoznacznie identyfikuje dane logistyczne towaru oraz skraca proces przyjęcia dostawy i potwierdzenia jej realizacji.

Menadżer Fresh Logistics wskazuje, że powyższe wymogi skutkują poszukiwaniem przez producentów elastycznych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Poza dostawami organizowanymi samodzielnie w coraz większym stopniu współpracują z operatorami logistycznymi, szczególnie w przypadku konieczności dostaw drobnicowych przez 7 dni w tygodniu na wyznaczone godziny awizacji. Rola operatora logistycznego jest doceniania przez rynek. - Można śmiało stwierdzić, iż operator logistyczny poprzez terminową realizację dostaw z uwzględnieniem standardów sieci handlowej zapewnia dostępność towarów na sklepowej półce czyli przyczynia się do zadowolenia klienta detalicznego - mówi Marek Kwiatkowski.

Obecnie standardem jakościowym dotyczącym realizacji dostaw do magazynów centralnych przez operatora logistycznego jest:

- awizowanie dostaw - na określony dzień i godzinę przy użyciu różnych rozwiązań IT

- wykorzystywanie indywidualnego numeru zamówienia – jako głównego elementu identyfikującego przesyłkę przez wszystkie strony procesu (sieć zamawiająca, producent/dostawca, operator logistyczny, MC przyjmujący dostawy)

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Nasz Połczyn 22-02-2018, 11:48:
Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze.
Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann.
Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze.
Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.