Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Facebook rozważa ukrycie liczby polubień pod postami

Facebook rozważa ukrycie reakcji pod treściami wyświetlanymi użytkownikom w tzw. strumieniu aktualności w serwisie - informują media, które oceniają, że to kolejny pomysł społecznościowego giganta na poprawę komfortu psychicznego użytkowników.

Facebook rozważa ukrycie liczby polubień pod postami
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 03-09-2019, 15:05

Serwis Tech Crunch, który jako pierwszy poinformował o sprawie, wskazał, że podobną funkcjonalność Facebook testuje obecnie na swojej platformie fotograficznej Instagram w siedmiu krajach (m.in. we Włoszech, Brazylii i Kanadzie). Zamiast liczby polubień pod postami wyświetlane są jedynie pseudonimy znajomych, którzy wcisnęli "serduszko" pod danym zdjęciem, a celem takiego ograniczenia jest zminimalizowanie negatywnego oddziaływania na psychikę użytkowników, spowodowanego wzajemnym porównywaniem się i rywalizacją o liczbę polubień wśród osób korzystających z serwisu.

Możliwość wprowadzenia takiej opcji w głównym serwisie Facebooka odkryła specjalistka z dziedziny inżynierii wstecznej Jane Manchun Wong. Według niej prototyp implementacji takiego mechanizmu można znaleźć w wersji aplikacji Facebooka na Androida.

Facebook w odpowiedzi na pytania Tech Cruncha potwierdził, że firma istotnie planuje testy obejmujące ukrycie liczby reakcji pod wpisami widocznymi w strumieniu aktualności. Podkreślono jednak, że obecnie funkcja ta nie jest dostępna dla użytkowników. Przedstawiciele koncernu Marka Zuckerberga odmówili również serwisowi wglądu w wyniki testów ukrywania polubień na Instagramie, jak i ujawnienia szczegółowych planów dalszych działań w ramach programu testowego.

Tech Crunch wskazuje, że oprócz deklarowanej motywacji Facebooka towarzyszącej testom nowej funkcjonalności, koncern może kierować się także innymi względami. Zdaniem serwisu niepokazywanie liczby interakcji pod postami może też pomóc w ukryciu spadającej popularności flagowej usługi Facebooka, którego użytkownicy przenoszą swoją aktywność do innych aplikacji. Jak zauważa TC, widoczność treści z niewielką liczbą polubień czy innych reakcji może wpływać na chęć szybszej rezygnacji z korzystania z serwisu przez osoby posiadające w nim swoje profile.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Facebook RSS ALERT    /    IT RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.225.194.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.