Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Facebook uniemożliwi korzystanie z reklam stronom powielającym fałszywe informacje

  • Autor: PAP
  • Data: 29-08-2017, 19:40

Facebook zablokuje możliwość korzystania z reklam stronom, które regularnie rozpowszechniają w tym serwisie społecznościowym fałszywe informacje. Ma to spowodować ograniczenie ich przychodów i zahamowanie ekspansji fałszywych treści wewnątrz Facebooka.

Według notatki zamieszczonej na oficjalnym blogu Facebooka, decyzja o zamknięciu możliwości korzystania z reklam stronom, które notorycznie rozpowszechniają fałszywe informacje w serwisie, to kolejny krok na drodze do ograniczenia rozprzestrzeniania się ich wewnątrz tego najpopularniejszego medium społecznościowego.

Jak zaznaczają na blogu przedstawiciele Facebooka, serwis od roku podejmuje zorganizowane działania mające na celu eliminację fałszywych treści ze swojej przestrzeni. Obecnie polegają one między innymi na ograniczeniu możliwości korzystania z reklam podmiotom, które prowadząc strony na Facebooku bezpośrednio linkują do fałszywych treści. Kolejnym krokiem ma być zamknięcie modułów reklamowych dla stron, które notorycznie udostępniają nieprawdziwe treści od innych stron wewnątrz Facebooka.

Facebook nie ukrywa, że możliwości powstrzymania ekspansji fałszywych informacji na własnych łamach upatruje w ograniczeniu przychodów dla podmiotów, które je rozpowszechniają. Jak informuje notka, Facebook wie o istnieniu przypadków, w których strony w serwisie używały reklam po to, by budować szerszą sieć odbiorców dla fałszywych informacji.

Przedstawiciele Facebooka stwierdzają jednak, że odcięcie możliwości korzystania z reklam dla strony udostępniającej fałszywe informacje może zostać cofnięte, o ile zaprzestanie ona procederu.

Jak piszą w notce, "fałszywe wiadomości są niebezpieczne dla naszej społeczności. Powodują, że świat jest gorzej poinformowany, dzięki nim następuje również erozja zaufania". Według nich, najnowsza aktualizacja zasad korzystania z reklam w Facebooku jest kolejnym krokiem, jaki serwis Marka Zuckerberga podejmuje na drodze do budowy "lepiej poinformowanej społeczności". 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH