Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Facebook wprowadza nowe narzędzia walki z dezinformacją

Facebook wprowadza nowe narzędzia do walki z dezinformacją, które mają pomóc w usuwaniu treści naruszających regulamin platformy i ograniczyć ich rozpowszechnianie. Będą też informować użytkowników o źródłach, z których pochodzą materiały w serwisie.

Facebook wprowadza nowe narzędzia walki z dezinformacją
Fot. Shutterstock

Jak poinformowali na blogu firmowym przedstawiciele koncernu, nowe funkcjonalności są kontynuacją strategii "Usuwamy, ograniczamy i informujemy" opracowanej przez Facebooka w 2016 roku. Ma ona regulować zarządzanie problematycznymi treściami we wszystkich aplikacjach firmy Marka Zuckerberga, a w szczególności pomagać w usuwaniu treści naruszających regulamin Facebooka, ograniczaniu rozpowszechniania treści problematycznych i informowaniu użytkowników o źródłach, z których pochodzą materiały widziane w serwisie.

Wśród wprowadzonych zmian Facebook wyróżnił ograniczanie zasięgu grup, w których wielokrotnie udostępniano fałszywe informacje. Zwiększono także zakres treści, które będą weryfikowane we współpracy z agencją prasową Associated Press. Poprawiono również mechanizm mający gwarantować użytkownikom zmniejszenie widoczności treści niskiej jakości w sekcji Aktualności Facebooka. Przedstawiciele firmy poinformowali też o umożliwieniu użytkownikom najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego usuwania treści opublikowanych przez nich w grupach nawet po ich opuszczeniu.

Funkcja "Jakość Grupy", o której powstaniu poinformował Facebook, ma zwiększyć odpowiedzialność administratorów i moderatorów grup, w których stwierdzi się naruszanie obowiązujących zasad korzystania z platformy. Koncern zapowiedział, że w najbliższych tygodniach zacznie analizować działania osób zarządzających grupami w zakresie zatwierdzania postów publikowanych przez ich członków. "Jakość Grupy" umożliwi administratorom grup również zapoznanie się z podsumowaniem treści usuniętych oraz oznaczonych jako naruszenia, a także przeglądem fałszywych informacji, które znalazły się w zarządzanej przez nich grupie. Funkcja ta ma być dostępna dla użytkowników Facebooka na całym świecie w ciągu kilku kolejnych tygodni - zapowiedziała firma.

Zmiany objęły również działanie komunikatora Messenger. Rozbudowano funkcję blokowania niechcianych kontaktów w tym komunikatorze, a także usprawniono możliwości walki z podszywaniem się pod inne osoby - profile zweryfikowane na Facebooku będą oznaczone w aplikacji Messenger w widoczny, odróżnialny sposób. Komunikator zyskał również wskaźnik informujący o tym, ile razy przekazano dalej daną wiadomość, co ma w szczególny sposób zdaniem Facebooka ułatwić walkę z dezinformacją i rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości.

Przedstawiciele koncernu napisali również, iż Facebook rozpoczął ograniczanie dystrybucji nieodpowiednich treści na Instagramie, które choć nie naruszają regulaminu i zasad społeczności, to mogą oddziaływać szkodliwie na użytkowników. Dotyczy to np. wpisów o charakterze seksualnym, które będą nadal wyświetlane w sekcji aktualności w aplikacji dla użytkowników obserwujących profil z którego pochodzą, nie będą jednak widoczne dla szerszej społeczności serwisu (np. w zakładce Eksploruj lub na stronach poszczególnych słów kluczowych). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Facebook RSS ALERT    /    Messenger RSS ALERT    /    komunikator RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.