Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Facebook wprowadza regulacje mające zwiększyć przejrzystość reklam

  • Autor: PAP
  • Data: 28-10-2017, 10:32
Facebook wprowadza regulacje mające zwiększyć przejrzystość reklam
fot. shutterstock

Zamieszczający reklamy polityczne na Facebooku będą musieli potwierdzić swoją tożsamość i miejsce działalności oraz wskazać źródło finansowania. Ponadto użytkownicy serwisu zyskają możliwość podglądu wszystkich zamieszczanych reklam - ogłosił Facebook.

Użytkownicy serwisu zyskają możliwość podglądu wszystkich powiązanych z daną stroną reklam na Facebooku, Messengerze i Instagramie, nawet jeżeli nie są odbiorcami docelowymi danej treści. Ma to zagwarantować większą transparentność reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych należących do firmy Marka Zuckerberga.

Opisane zmiany obejmą wszystkie reklamy, jednak dodatkowe regulacje obejmą treści polityczne. Użytkownicy będą mogli wyszukiwać archiwalne reklamy związane z wyborami federalnymi do czterech lat wstecz (zaczynając od daty wprowadzenia systemu) i sprawdzić ich koszt, liczbę wyświetleń oraz podstawowe dane demograficzne odbiorców, w tym płeć, wiek i lokalizację.

Zamieszczający reklamy polityczne będą ponadto zobowiązani do wskazania i potwierdzenia swojej tożsamości oraz lokalizacji, a także zawarcia w treści adnotacji o źródle finansowania. Facebook uruchomi także system oparty na uczeniu maszynowym, aby wykrywać zamieszczających reklamy polityczne bez stosowania się w pełni do nowych wymogów.

"Ludzie powinni być w stanie powiedzieć, kto jest reklamodawcą i jakie reklamy zamieszcza, szczególnie jeśli chodzi o reklamy polityczne" - napisał wiceprezes FB ds. reklamy Rob Goldman na oficjalnym blogu Facebooka. Koncern Zuckerberga był krytykowany za umożliwienie korzystania z tzw. ciemnych postów, które umożliwiają reklamodawcom na Facebooku wyświetlanie reklam bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg zapowiadał wprowadzenie regulacji zwiększających transparentność reklam politycznych we wrześniu 2017. Ogłoszone w piątek zmiany są związane z postępowaniami wyjaśniającymi dotyczącymi reklam politycznych w mediach społecznościowych. Zaledwie dwa dni wcześniej podobne zasady wprowadził Twitter.

Testy nowego rozwiązania mają się rozpocząć w ciągu miesiąca w Kanadzie. Latem 2018 system zostanie rozszerzony na Stany Zjednoczone i inne kraje przed listopadowymi wyborami powszechnymi do amerykańskiego Kongresu.

Przedstawiciele Facebooka, Google i Twittera mają stawić się 1 listopada na transmitowanych na żywo przesłuchaniach przed amerykańskim Kongresem i komisją Izby Reprezentantów prowadzącymi dochodzenia w sprawie rosyjskiej ingerencji w amerykańskie wybory prezydenckie w 2016 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.