Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Facebook zakaże reklam zniechęcających do brania udziału w wyborach

Facebook zabroni reklam zniechęcających do głosowania w wyborach prezydenckich w USA zaplanowanych na 2020 r. - podała w poniedziałek agencja Reutera. Według dyrektor ds. operacyjnych koncernu Sheryl Sandberg zakaz ma wejść w życie jesienią bieżącego roku.

Facebook zakaże reklam zniechęcających do brania udziału w wyborach
Fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 01-07-2019, 15:45

W ubiegłym roku koncern Marka Zuckerberga zabronił już zamieszczania w serwisie wpisów zawierających mylące informacje dotyczące np. metod głosowania czy daty odbywania się wyborów, a także błędnych danych adresowych lokali wyborczych. Prace nad nowym zapisem o zakazie zniechęcania do oddawania głosów jeszcze trwają. Jak napisała Sandberg na blogu firmowym, Facebook chce wprowadzić zmiany w konsultacji z organizacjami zachęcającymi do udziału w wyborach.

Planowany zakaz nie będzie obejmował niesponsorowanych wpisów zamieszczanych przez indywidualnych użytkowników serwisu. Zmodyfikowany regulamin ma początkowo obowiązywać wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Po fali krytyki związanej z udziałem w szerzeniu dezinformacji przed wyborami prezydenckimi w USA w 2016 r., Facebook pracuje nad usuwaniem szkodliwych treści związanych z tematyką wyborczą. Blokowanie reklam, które mają zniechęcać do głosowania, to jedno z działań mających zapobiegać próbom wywarcia wpływu na przebieg wyborów za pośrednictwem największej na świecie platformy społecznościowej - ocenia Reuters.

Dyrektor Facebooka ds. polityki publicznej Neil Potts powiedział, że koncern koncentruje swoje działania wokół reklam, gdyż ich emisja zawiera w sobie element profilowania pod określoną grupę odbiorców. "Uważamy, że jest to taktyka polityczna w dużej mierze zgodna ze świadomym zaniżaniem frekwencji wyborczej" - oświadczył.

Według starszego doradcy związanego z organizacją Brennan Center for Justice Iana Vandewalkera, reklamy na Facebooku wzywające do "bojkotu wyborów" w sposób nieproporcjonalnie zawyżony kierowane były do użytkowników wywodzących się z mniejszości afroamerykańskiej.

Reuters przypomina, że według amerykańskich agencji wywiadowczych w 2016 roku, podczas kampanii kandydującego z ramienia Republikanów obecnego prezydenta USA Donalda Trumpa, Facebook został wykorzystany do celów operacji informacyjnych przez Rosję, która chciała w ten sposób zwiększyć szanse Trumpa na wygraną. Od tamtego czasu Kreml zaprzecza wszelkim oskarżeniom w związku z tą sprawą - przypomina agencja.

Nowe zobowiązania Facebooka są związane z wnioskami po Audycie Praw Obywatelskich rozpoczętym w 2018 roku. Firma podjęła te działania w odpowiedzi na zarzuty grup mniejszościowych oraz organizacji zrzeszających aktywistów działających na rzecz grup niedoreprezentowanych.

Jak wskazuje agencja Reutera, platforma społecznościowa Marka Zuckerberga nie usuwa większości wpisów zawierających treści dezinformujące, a jedynie umieszcza obok nich ostrzeżenie i zaniża ich widoczność w serwisie. Pobłażliwośc wobec zamieszczanych w serwisie treści spotykała się ze znaczną krytyką. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Facebook RSS ALERT    /    Stany Zjednoczone RSS ALERT    /    wybory prezydenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.51.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.