Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Faktorzy zwracają się wyraźniej ku sektorowi MSP

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2015, 15:44

Do niedawna faktoring był adresowany głównie do dużych firm i korporacji. Konkurencja na rynku sprawia jednak, że faktorzy zwracają się wyraźniej ku sektorowi MSP, finansując faktury o wartości nawet kilkudziesięciu złotych. Małe firmy mogą liczyć na coraz lepszą ofertę od firm faktoringowych - wskazuje Marta Ciemniewska, dyrektor Działu Sprzedaży w mFaktoring.

Faktorzy należący do Polskiego Związku Faktorów odnotowali na koniec drugiego kwartału 17 proc. wzrost liczby klientów oraz 12 proc. wzrost liczby skupionych faktur*. Wyniki te pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy rozwój branży. Z usług rodzimych faktorów korzysta coraz więcej nowych podmiotów, wśród których pojawiają się także spółki z sektora MSP.

- Niekorzystna historia kredytowa, brak zabezpieczeń czy działalność w branży uważanej za ryzykowną do niedawna znacznie utrudniały działalność wielu przedsiębiorstwom z tego sektora, rozpoczynającym działalność gospodarczą. Firmy te poszukiwały źródeł finansowania działalności innych niż bankowe kredyty. Interesującym rozwiązaniem okazała się dla nich oferta polskich faktorów - zaznacza Marta Ciemniewska.

- Firmy faktoringowe, aby nadal się rozwijać, muszą pozyskiwać nowych klientów na coraz bardziej nasyconym rynku. Jako że liczba firm z sektora MSP wciąż rośnie, faktorzy, myśląc o przyszłości, zwracają się właśnie do tego sektora - dodaje.

Podstawowe ułatwienia, jakie branża faktoringowa oferuje małym i średnim spółkom, koncentrują się wokół standaryzacji usług i ulepszenia procesów informatycznych. Automatyzacja procesów rozliczeniowych sprawia, że faktorowi opłaca się finansowanie drobnych faktur, wartych nawet kilka lub kilkadziesiąt złotych. Faktury są wprowadzane do systemu plikami elektronicznymi, co oznacza brak ręcznej interwencji przy ich obsłudze.

- Opłacalnym rozwiązaniem dla sektora MSP może okazać się dedykowana mu usługa mikrofaktoringu. Jest ona korzystna szczególnie dla spółek pracujących w branżach, które są trwale narażone na wystąpienie zatorów płatniczych i wrażliwe na wahania koniunktury. Branże te są również szczególnie wrażliwe na wahania koniunktury. Dzięki mikrofaktoringowi, mogą one zwiększyć stabilność przychodów i łatwiej utrzymać płynność finansową. Choć w Polsce mikrofaktoring dopiero zaczyna się rozwijać, perspektywy stojące przed nim można uznać za obiecujące - uważa Ciemniewska.

Faktoring sprawdza się też w sektorze produkcyjnym. Pod względem wartości obrotów, wśród klientów firm faktoringowych dominują producenci żywności i napojów, następnie branża energetyczna i paliwowa, hutnictwo, firmy produkujące elektronikę, sprzęt RTV i AGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH