Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Faktorzy zwracają się wyraźniej ku sektorowi MSP

Do niedawna faktoring był adresowany głównie do dużych firm i korporacji. Konkurencja na rynku sprawia jednak, że faktorzy zwracają się wyraźniej ku sektorowi MSP, finansując faktury o wartości nawet kilkudziesięciu złotych. Małe firmy mogą liczyć na coraz lepszą ofertę od firm faktoringowych - wskazuje Marta Ciemniewska, dyrektor Działu Sprzedaży w mFaktoring.

  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 03-08-2015, 15:44

Faktorzy należący do Polskiego Związku Faktorów odnotowali na koniec drugiego kwartału 17 proc. wzrost liczby klientów oraz 12 proc. wzrost liczby skupionych faktur*. Wyniki te pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy rozwój branży. Z usług rodzimych faktorów korzysta coraz więcej nowych podmiotów, wśród których pojawiają się także spółki z sektora MSP.

- Niekorzystna historia kredytowa, brak zabezpieczeń czy działalność w branży uważanej za ryzykowną do niedawna znacznie utrudniały działalność wielu przedsiębiorstwom z tego sektora, rozpoczynającym działalność gospodarczą. Firmy te poszukiwały źródeł finansowania działalności innych niż bankowe kredyty. Interesującym rozwiązaniem okazała się dla nich oferta polskich faktorów - zaznacza Marta Ciemniewska.

- Firmy faktoringowe, aby nadal się rozwijać, muszą pozyskiwać nowych klientów na coraz bardziej nasyconym rynku. Jako że liczba firm z sektora MSP wciąż rośnie, faktorzy, myśląc o przyszłości, zwracają się właśnie do tego sektora - dodaje.

Podstawowe ułatwienia, jakie branża faktoringowa oferuje małym i średnim spółkom, koncentrują się wokół standaryzacji usług i ulepszenia procesów informatycznych. Automatyzacja procesów rozliczeniowych sprawia, że faktorowi opłaca się finansowanie drobnych faktur, wartych nawet kilka lub kilkadziesiąt złotych. Faktury są wprowadzane do systemu plikami elektronicznymi, co oznacza brak ręcznej interwencji przy ich obsłudze.

- Opłacalnym rozwiązaniem dla sektora MSP może okazać się dedykowana mu usługa mikrofaktoringu. Jest ona korzystna szczególnie dla spółek pracujących w branżach, które są trwale narażone na wystąpienie zatorów płatniczych i wrażliwe na wahania koniunktury. Branże te są również szczególnie wrażliwe na wahania koniunktury. Dzięki mikrofaktoringowi, mogą one zwiększyć stabilność przychodów i łatwiej utrzymać płynność finansową. Choć w Polsce mikrofaktoring dopiero zaczyna się rozwijać, perspektywy stojące przed nim można uznać za obiecujące - uważa Ciemniewska.

Faktoring sprawdza się też w sektorze produkcyjnym. Pod względem wartości obrotów, wśród klientów firm faktoringowych dominują producenci żywności i napojów, następnie branża energetyczna i paliwowa, hutnictwo, firmy produkujące elektronikę, sprzęt RTV i AGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

faktoring RSS ALERT    /    Marta Ciemniewska RSS ALERT    /    mFaktoring RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.