Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy korzystają z serwisów społecznościowych, bo robi to konkurencja

  • Autor: PAP
  • Data: 22-04-2012, 15:22

Dla polskich firm główną motywacją do korzystania z portali społecznościowych jest fakt, że narzędzia tego używa konkurencja - twierdzi tak aż 62 proc. przedstawicieli przedsiębiorstw. To wnioski z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.

Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców - aż 86 proc. firm przepytanych przez Deloitte ma swój profil na Facebooku. Jednak kierownicy odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.

"Menedżerowie polskich przedsiębiorstw jeszcze nie do końca zdają sobie sprawę, jak wiele mogą osiągnąć przez aktywną obecność w sieci i odpowiednio zaplanowaną strategię wykorzystania mediów społecznościowych. Niska jest także świadomość możliwości stosowania tych narzędzi w różnych obszarach funkcjonowania firmy i konkretnych efektów, które można dzięki nim osiągnąć - nie tylko w obszarze marketingu czy PR, ale także sprzedaży oraz HR" - mówi menedżer w dziale konsultingu Deloitte Konrad Jar.

Z badania wynika, że połowa polskich firm (49 proc.) nie posiada w swoich strukturach osoby oddelegowanej wyłącznie do komunikacji w mediach społecznościowych. Zazwyczaj zajmuje się tym pracownik, który zarządza tym obszarem w ramach innych obowiązków. 37 proc. deklaruje, że ich firma posiada osobę zatrudniona specjalnie do tego celu.

"Z naszych rozmów z dyrektorami marketingu wynika, że podnoszenie wiedzy i umiejętności pracowników, którzy zajmują się prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych, jest jednym z największych wyzwań. Poszukiwani są utalentowani ludzie, którzy doskonale rozumieją, jak funkcjonują nowe media, ale przede wszystkim potrafią tworzyć komunikaty, które będą angażować odbiorców i tworzyć aktywne społeczności" - uważa Daniel Martyniuk z Deloitte.

Eksperci podkreślają, że dzięki mediom społecznościowym można np. analizować rynek i konkurencję poprzez przeglądanie recenzji i opinii użytkowników. Może to również pomóc firmie w pozyskiwaniu nowych kontrahentów.

Tylko 17 proc. przebadanych przez Deloitte polskich menadżerów i kierowników posiada szczegółową strategię działania w mediach społecznościowych. 43 proc. badanych deklaruje, że ich działania w tym segmencie są częścią strategii marketingowej i wspierają tradycyjne działania promocyjne i PR, natomiast aż 15 proc. nie posiada takiej strategii w ogóle.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od grudnia 2011 do lutego 2012 w formie elektronicznej. Wzięło w nim udział 71 firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH