Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy nie oszczędzają na programach lojalnościowych dla biznesu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2013, 16:12

Połowa przedsiębiorstw działających w Polsce organizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych. Jest to jedno z działań, na którym nie oszczędzają - średnia roczna kwota przeznaczona na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych w 2012 roku wynosiła 460 000 zł - wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions.

Celem prowadzonego od pięciu lat projektu - „Badanie potencjału rynku B2B", jest dostarczenie informacji na temat korzystania z narzędzi marketingowych typu BTL w działaniach wsparcia sprzedaży kierowanych do kontrahentów i partnerów handlowych. Wyniki badania pozwalają określić trendy i tendencje rynkowe w tym obszarze.

Jak wynika z raportu, w 2012 roku programy lojalnościowe skierowane do kontrahentów i partnerów biznesowych prowadziło aż 50 proc. firm, a kolejne 24 proc. biorących udział w badaniu zamierza realizować taki projekt w przyszłości.

Średnie budżety jakie firmy przeznaczyły na realizację tego typu działań w 2012 roku wynosiły 460 000 złotych i były nieznacznie wyższe niż w 2011 roku. - Oznacza to, że organizacje nie decydują się na cięcie kosztów przewidzianych na programy wsparcia sprzedaży. Przedsiębiorstwa nie chcą rezygnować z prowadzenia projektów lojalnościowych nawet w trakcie niepewnej sytuacji rynkowej i wciąż pojawiających się informacjach o kryzysie - oceniają autorzy raportu.

Firmy decydują się na realizację działań BTL ponieważ mają one bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, a ich efekty są widoczne w stosunkowo krótkim okresie od momentu rozpoczęcia. W czasie, gdy specjaliści ds. marketingu zmuszeni są do liczenia każdej złotówki warto pomyśleć o przesunięciach w budżecie i wykorzystywaniu tych narzędzi, które przynoszą najlepsze efekty.

- Wyniki zrealizowanego badania potwierdzają obserwowaną przez nas stabilizację na rynku działań BTL realizowanych przez przedsiębiorstwa w Polsce. Firmy, które wzięły udział w badaniu deklarują nieznaczny wzrost budżetów marketingowych przeznaczonych na realizację programów lojalnościowych dla partnerów biznesowych, co jest niewątpliwie pozytywną informacją - mówi Marzena Białasek, project manager w ARC Rynek i Opinia.

- Organizacje bardzo rozsądnie planują swoje budżety i dokładanie analizują skuteczność podejmowanych działań. Nie poddają się „kryzysowej panice", dlatego decydują się na kontynuowanie tych projektów, które przynoszą im najlepsze efekty - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH