Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy rodzinne muszą postawić na Big Data i inteligencję społeczną

  • Autor: PAP
  • Data: 24-04-2017, 13:16

Firmy rodzinne, by utrzymać się na rynku w przyszłości muszą postawić na umiejętność przetwarzania dużych zbiorów danych (tzw. big data) oraz rozumienia potrzeb ludzi (tzw. inteligencję społeczną) – wynika z raportu Fundacji Firmy Rodzinne.

"W raporcie pt. "Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych 2017" zbadaliśmy jak firmy rodzinne oceniają swój poziom wiedzy w dwóch obszarach - kompetencji przyszłości oraz kompetencji zarządczych. Celem badania było sprawdzenie, jakie umiejętności są kluczowe do osiągnięcia sukcesu rynkowego w zmieniającym się otoczeniu - powiedziała na spotkaniu z dziennikarzami prezes Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak-Grupińska.

"Najważniejsze kompetencje przyszłości to inteligencja społeczna, którą chce rozwijać w przyszłości 76,2 proc firm rodzinnych, które zostały przebadane w naszym projekcie. Druga kluczowa umiejętność to wykorzystywanie dużych zbiorów danych. Jest ona ważna dla 65 proc. liderów rodzimej przedsiębiorczości" - podkreślił członek rady Fundacji Firmy Rodzinne Konrad Bugiera.

Według autorów raportu umiejętność szybkiej oceny emocji i dopasowania do nich sposobu komunikacji (czyli inteligencja społeczna) "jest szczególnie istotna w firmach rodzinnych, w których relacje prywatne często przeplatają się z zawodowymi".

"Kompetencje przyszłości to przede wszystkim umiejętności miękkie. Mimo, że coraz częściej mówi się o cyfryzacji, robotyzacji czy big data, to nic nie jest w stanie zastąpić tych obszarów, które pozwalają na rozwijanie się zespołów, ich motywowanie i umiejętne zarządzanie nimi" - podkreśliła koordynator projektów w Fundacji Firmy Rodzinne Eleni Tzoka-Stecka.

Wśród najważniejszych umiejętności dla firm rodzinnych znalazły się też m.in. "nieszablonowe myślenie", "biegłość w nowych mediach" czy "radzenie sobie z przeładowaniem informacyjnym". Jak podkreślili autorzy raportu, "w odniesieniu do każdej z tych kompetencji ponad 2/3 przedsiębiorców przyznało, że chce rozwijać je w przyszłości w swoich firmach".

Jak zaznaczyła Eleni Tzoka-Stecka, to są kompetencje, których na pewno nie mają maszyny, coraz częściej wykorzystywane w firmach. "Umiejętności te będą wymagane na rynku pracy w przyszłości" - przekonywała.

Według autorów raportu, korzystanie z dużych zbiorów danych (tzw. big data) coraz bardziej wpływa na rozwój biznesu. Wśród liderów rodzimej przedsiębiorczości prawie połowa (42,9 proc.) uważa, że w ciągu ostatnich trzech lat to zjawisko dotyczyło ich firmy "w wysokim lub bardzo wysokim stopniu". Wśród pozostałych firm rodzinnych uważa tak co czwarty przedsiębiorca.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH