Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy spożywcze inwestują w systemy SFA

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2014, 13:48
Firmy spożywcze inwestują w systemy SFA
(fot. PTWP)

Wyposażenie przedstawicieli handlowych w systemy mobilne Sales Force Automation (SFA) ma znaczący wpływ na wyniki pracy. Dostęp do aktualnych cen i stanów magazynowych pozwala na sprawniejszą realizację zamówień. Dzięki temu obsługa w terenie przebiega bardziej kompleksowo, co z kolei zachęca klienta do współpracy.

Wpływ na efektywność pracy przedstawicieli handlowych ma również rejestracja wielu parametrów wizyty, takich jak lokalizacja klienta, zgodność planu pracy z czasem wizyty handlowej oraz szczegółowy pomiar czasów rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych zadań wizyty. Nie bez znaczenia jest także geokodowanie wykonanej dokumentacji zdjęciowej czy bieżąca synchronizacja danych z centralą firmy. To wszystko daje pełen wgląd na status realizacji zadań przełożonym. Jak zauważa Rafał Nica, prezes Smart Point Group, szybkość komunikacji, dostępność kompleksowej informacji, szczegółowy plan pracy i wymaganych zadań, raportowanie, zdjęcia potwierdzające wykonanie zadań to główne czynniki mające wpływ na jakość i wyniki pracy przedstawicieli handlowych.

Nie da się ukryć, że obecny rozwój handlu oraz konkurencyjność rynku wymuszają na producentach i firmach dystrybucyjnych implementację coraz nowocześniejszych rozwiązań, zwiększających efektywność przedstawicieli handlowych w terenie. Systemy mobilne stanowią zatem element komputerowego systemu zarządzania, obejmującego planowanie, realizację i kontrolę obrotu towarowego od zaopatrzenia po dystrybucję. - Systemy mobilne pozwalają pracownikom na zdalne wprowadzanie i natychmiastowe uzupełnianie danych oraz dostęp do nich w czasie rzeczywistym, w miejscu ich pracy w terenie. Znacznie ułatwiają i przyspieszają wszystkie czynności związane ze sprzedażą, od pobrania towaru z magazynu i wyznaczenia trasy, do sprzedaży oraz druku wszystkich niezbędnych dokumentów - mówi Artur Jedynak, prezes firmy KBJ.

Firma FoodCare korzysta z systemu EBI Mobile firmy Asseco. Przedstawiciele handlowi posiadają urządzenia mobilne firmy Motorola, na których ewidencjonują niemal wszystkie działania i aktywności, które pojawiają się podczas ich typowego dnia pracy. - Rozwiązania typu EBI mają olbrzymi wpływ na jakość pracy przedstawicieli handlowych, ale też całej firmy. Dzięki systemowi, który wdrożyliśmy, udało nam się usprawnić proces sprzedaży i raportowania, prowadzony przez przedstawicieli handlowych pracujących zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym - wskazuje Andrzej Pawłowski, specjalista ds. controllingu w FoodCare.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bratsky 30-04-2014, 09:57:
Mamy 21 wiek więc nie dziwota , że każdy sięga po nowe technologie, które mogą ułatwić życie. Foodcare dobrze robi, że wykorzystuje nowe systemy. :D

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH