Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy spożywcze mogą usprawnić produkcję i transport dzięki metodom lean management

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 30-07-2014, 14:11

Metody lean management w firmach potrafią usprawnić produkcję czy transport nawet o kilkadziesiąt procent. To ważne dla różnych branż, w tym spożywczej, których wpływy zależą od szybkości i elastyczności produkcji.

Metody lean management (ang. szczupłe zarządzanie) pozwalają zoptymalizować cykl produkcji i koszty wytwarzania, tak aby całość stała się możliwie najbardziej efektywna. Jest to szczególne istotne w branży spożywczej, gdzie redukcja zapasów i krótki czas realizacji zamówienia odgrywa ważna rolę. Przykładem mogą być produkty mleczarskie z krótkim terminem przydatności do spożycia.

Optymalizacja produkcji oraz dystrybucji takiego produktu spowoduje skrócenie drogi od produkcji do momentu, w którym produkt z krótkim terminem ważności trafi do sklepów. Wydłuży się zatem czas jego dostępności w sprzedaży.

Wdrożony w fabryce lean management pozwoli tak uelastycznić cykl produkcji, że pod jednym dachem będą powstawały wszystkie produkty - bez straty na czasie, kosztach, a przede wszystkim jakości.

- Firma zyskuje na każdym etapie. Szybciej wypuszcza gotowy produkt, mniej ją to kosztuje, ma też mniejsze straty lub ogranicza je do zera. W rezultacie jest bardziej konkurencyjna - mówi Marcin Stachowiak z firmy Staufen, która świadczy usługi doradcze w zakresie lean management dla firm.
- Skuteczność lean była szczególnie widoczna w czasie kryzysu. Firmy, które wdrożyły tę metodologię, łatwiej radziły sobie z trudnościami na rynku - dodaje.

Odchudzona fabryka

Przykładem pokazującym skuteczność narzędzi lean może być jedna ze znanych firm z branży spożywczej, gdzie nie tylko zoptymalizowano produkcję, ale również zaprojektowano nową fabrykę. Wcześniej produkcja odbywała się w wielu różnych budynkach. Czas i energię pochłaniał transport półproduktów, przepływy materiałów nie były jasno zdefiniowane. Wytwarzano również wiele niepotrzebnego zapasu. Czas produkcji był poza kontrolą i wynosił średnio 11 dni. Po wdrożeniu lean zmniejszył się do zaledwie 4 dni.

- Poprawa wynika stąd, że zakład został zorientowany na przepływ. Cała produkcja została zamknięta pod jednym dachem, droga transportu znacznie się skróciła, a przepływ materiałów stał się jasny. Również zapasów powstaje znacznie mniej. Lean odchudził cały ciąg i przyniósł firmie wymierne korzyści - mówi Marcin Stachowiak. Firma Staufen opracowała layout nowej fabryki firmy..

Powierzchnia całkowita zakładu została ograniczona o blisko połowę. Czas realizacji produkcji zmalał o 63%, a produktywność zwiększyła aż o 28%. Firma zaoszczędziła również na kosztach, bo te zmniejszyły się o 5%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.