Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Firmy tracą miliardy, bo nie wiedzą, że mogą starać się o finansowanie na Badania i Rozwój

Aż 56 proc. średnich i dużych firm w Polsce w ciągu ostatniego roku wprowadziło do oferty przynajmniej jeden nowy produkt – wynika z badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton i studia projektowo-badawczego Edisonda. To pokazuje, że praca nad nowymi produktami dla większości większych polskich firm stała się niemal codziennością.

Firmy tracą miliardy, bo nie wiedzą, że mogą starać się o finansowanie na Badania i Rozwój
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/Grant Thornton
Data: 28-09-2018, 08:36

Jednocześnie bardzo niewiele firm korzysta z publicznego wsparcia na prace badawczo-rozwojowe, bo nie zdaje sobie sprawy z tego, że może po nie sięgać. W 2017 r. z ulgi na B+R skorzystało tylko 565 podatników, choć mogło to zrobić prawdopodobnie tysiące z nich. Podobnie jest z dotacjami na B+R. W 2017 r. sięgnęło po nie tylko 4 proc. średnich i dużych firm. Przedsiębiorcy nie wiedzą, że kwalifikują się do wsparcia.

- Wprowadzanie na rynek nowych produktów to w zasadzie chleb codzienny dla większości polskich firm. Oczywiście nie każdy tego rodzaju proces za każdym razem musi wiązać się z szeroko zakrojonymi badaniami i rozwojem, więc nie na każdym można odliczyć ulgę B+R. Z moich doświadczeń wynika, że większość wdrożeń taki potencjał do skorzystania z ulgi jednak ma – mówi Małgorzata Samborska, dyrektor, Doradztwo Podatkowe Grant Thornton.

- Pamiętajmy, że w obecnej formie ulga nie wymaga od podatnika tworzenia nowych, skomplikowanych technologii tworzonych przez wybitnych naukowców. To nie muszą być żadne „kosmiczne” innowacje na miarę NASA czy Doliny Krzemowej. Wystarczy, że firma faktycznie pracuje nad nowościami produktowymi i robi to w sposób zorganizowany. A to dotyczy większości średnich i dużych polskich firm, zwłaszcza produkcyjnych, nie wspominając już o firmach technologicznych. Mogą one wtedy odliczać koszty ponoszone np. na wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w tym obszarze czy na ich narzędzia pracy - dodaje.

Z badania wynika, że duże firmy nieznacznie częściej niż średnie wprowadzają nowe produkty – odpowiednio 59% i 52%

Według badania, najczęściej wzbogacane o nowe produkty i usługi są oferty firm z branży spożywczej – w ostatnim roku aż 76% producentów tej branży chwaliło się nowościami. W czołówce znalazły się też branże budowlana i meblarska, co może sugerować, że najczęściej najbardziej dynamiczne są oferty skierowane bezpośrednio do indywidualnych konsumentów. Co zrozumiałe, najrzadziej nowe produktu wprowadza szeroko rozumiana branża transportowo-logistyczna (w której uwzględnialiśmy też dostawców systemów dla logistyki), ponieważ przeważają w niej usługodawcy transportowi, w przypadku których trudno o znaczące zmiany w ofercie. Niski odsetek odnotowali też producenci papieru i opakowań, co może wynikać z faktu, że w branży tej usługi są głównie indywidualnie dopasowywane do potrzeb klienta, przez co producenci nie posiadają zwykle „gotowych” produktów w ofercie.

więcej informacji:

finansowanie firm RSS ALERT    /    dofinansowanie RSS ALERT    /    dotacje RSS ALERT    /    ulgi dla przedsiębiorców RSS ALERT    /    badania i rozwój RSS ALERT    /    Grant Thornton RSS ALERT    /    Małgorzata Samborska RSS ALERT    /    Agnieszka Wyrzykowska RSS ALERT    /    przedsiębiorcy RSS ALERT    /    przedsiębiorczość RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.146.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.