REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Firmy widzą szanse w reklamie internetowej

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 03-04-2014, 08:53

Rośnie popularność reklamy internetowej wśród przedsiębiorców. Według raportu firmy Procreate niemal 80 proc. respondentów uważa, że warto reklamować się w sieci. Za najbardziej efektywną metodę uznano reklamę w wyszukiwarkach. Rośnie rola profili w mediach społecznościowych.

REKLAMA

Z badania wynika, że za najlepiej sprawdzające się narzędzia promocji firm uznano prowadzenie profili społecznościowych (ponad 61 proc. wskazań), reklamę w wyszukiwarkach (niemal 40 proc.) oraz e-mailing (prawie 10 proc.).

Z drugiej strony najbardziej efektywne sposoby reklamowania nie do końca pokrywają się z narzędziami promocji. Efektywna reklama to przede wszystkim pozycjonowanie oraz kampanie AdWords, a po nich e-mailing. Reklamę w wyszukiwarkach preferuje 44,4 proc. ankietowanych, tyle samo chętnie reklamuje się w katalogach branżowych, a w modę wchodzi tworzenia profili w mediach społecznościowych (23,3 proc.). Do w miarę popularnych form reklamy należą też linki sponsorowane (18,7 proc.), e-mailing (9,4 proc.) oraz banery zamieszczane na stronach internetowych (8,2 proc. wskazań).

Wciąż decyzje o wyborze formy reklamy w internecie wiążą się z ceną, która może zniechęcić do niektórych metod promocji. Przedsiębiorcy zwracają też uwagę na kontrolę efektów reklamy i zwrot kosztów inwestycji we promocję. Wciąż istnieje grupa przedsiębiorców niezainteresowanych reklamą w internecie, ale eksperci firmy Procreate uważają, że przy rosnącej konkurencji będą musieli zweryfikować swoje poglądy.

Najczęściej wykorzystywana metodą reklamy jest pozycjonowanie, na które wskazało prawie 36 proc. respondentów. Co więcej tacy przedsiębiorcy są bardziej otwarci na inne możliwości pozyskiwania klientów, m.in. na AdWords czy prowadzenie profili społecznościowych. Są też bardziej zadowoleni z efektów podjętych działań promujących. W raporcie zauważono też pewne rozbieżności: niemal połowa badanych wskazała, że nie pozycjonuje i nie ma zamiaru sięgnąć po to narzędzie przy promowaniu swojej strony. Narzekali na wysoką cenę i uzasadniali swoje decyzje rezygnacją z prowadzenia reklamy w sieci oraz wykorzystywaniem innych form promocji.

Według badania PwC wydatki na reklamę online wzrosły w 2013 r. do 1,751 mld zł po trzech kwartałach ubiegłego roku w porównaniu do 1,588 mld zł w tym samym czasie rok wcześniej. Raport Procreate potwierdza rosnące zainteresowanie reklamowym wykorzystaniem potencjału sieci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH