REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Firmy z dolnośląskiego najbardziej pożądanymi kontrahentami

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2014, 15:22

Polskie firmy najchętniej współpracują z kontrahentami z województw dolnośląskiego, wielkopolskiego oraz mazowieckiego – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

REKLAMA

Badanie zostało przygotowane jako element kampanii promującej dzielenie się pozytywnymi informacjami, prowadzonej w ramach programu FairPay przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej.

- Na podstawie naszych doświadczeń szacujemy, że zaledwie 8-12 proc. przedsiębiorców, to notoryczni dłużnicy, jest też spora grupa takich, którym "zdarza się" nie zapłacić w terminie, ale ostatecznie prędzej czy później regulują należności. Stąd pomysł, aby uruchomić program FairPay, w ramach którego gromadzimy i udostępniamy informacje o terminowych płatnościach z ostatnich 12 miesięcy. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć uczciwego kooperanta w oparciu o twarde dane, a nie stereotypy – mówi Jakub Kostecki, kierujący programem FairPay  – Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest dla firm posiadanie nie tylko przekonań i domysłów o tym, jacy są inni partnerzy biznesowi, ale też twardych, ekonomicznych danych. Właśnie dlatego nieustannie zachęcamy do tego, aby dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami o współpracy z innymi firmami. Również tymi pozytywnymi – dodaje.

Badanie przeprowadzone w ramach projektu miało na celu zweryfikowanie, w jaki sposób polscy przedsiębiorcy oceniają potencjalnych partnerów z innych części kraju. – Chcieliśmy sprawdzić jakie są stereotypowe wyobrażenia o firmach z różnych województw i jak to się przekłada na chęć współpracy z nimi. Każdy przedsiębiorca, który brał udział w badaniu, oceniał firmy z innych województw na podstawie 5 cech: terminowości, uczciwości, profesjonalizmu, oszczędności i wiarygodności. Przy czym często te opinie były wyrażane na podstawie wyobrażeń, a nie faktów, jako że większość ankietowanych przedsiębiorców ograniczała swoją aktywność biznesową do własnego województwa – stwierdza Kostecki.

Wyniki badań dla poszczególnych cech zostały zestawione województwami, tym samym udało się wyłonić liderów w każdej kategorii. Śląscy przedsiębiorcy zostali ocenieni jako najwięksi profesjonaliści (średnia ocena 3,47), firmy z Wielkopolski zwyciężyły w kategoriach oszczędność (3,67) oraz terminowość (3,33), natomiast z Pomorza okazały się najbardziej wiarygodne (3,41) oraz uczciwe (3,35).

Polskie firmy oceniane są jako mało terminowe. Znaczna część województw osiągnęła w tej kategorii średnią notę (w granicach 3). - Może to oznaczać, że polskie firmy wciąż nie są zadowolone z tego, jak ich kontrahenci płacą im za wystawione faktury, czy też dostarczają towar. Znane powiedzenie mówi, że czas to pieniądz, a nasi przedsiębiorcy wciąż nie nauczyli się, jak bardzo dbanie o tę cechę może pomóc im w zbudowaniu wizerunku wiarygodnego partnera biznesowego – zaznacza Jakub Kostecki.

W całym rankingu najlepiej wypadły województwa: wielkopolskie (łączna ocena wszystkich kategorii 16,84), śląskie (16,69), małopolskie (16,46) oraz pomorskie (16,45). Zdecydowanie najniżej ocenione zostało województwo mazowieckie (14,16). Jedynie w kategorii profesjonalizm firmy z mazowieckiego uzyskały notę powyżej 3, (tj. 3,01), natomiast w przypadku pozostałych cech plasowały się na ostatnim miejscu. Nie przeszkodziło to jednak respondentom na wskazanie firm z województwa mazowieckiego jako potencjalnych kontrahentów – na trzecim miejscu. Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajęło województwo dolnośląskie, a drugie wielkopolskie.

-Ten wynik pokazuje, że decydując o współpracy z inną firmą, mocniej opieramy się na dostępnych danych, niż na własnych stereotypowych wyobrażeniach. Tak naprawdę lista marzeń, to lista najbardziej uprzemysłowionych i najszybciej rozwijających się województw. Stąd obok siebie solidny Poznaniak, trochę mniej, ale jednak rzetelny Dolnoślązak i cwaniak z Warszawy, bo z nimi można robić najlepsze interesy – wyjaśnia Jakub Kostecki.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2014 r. na grupie 710 przedsiębiorców z całej Polski. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH