Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Firmy z sektora spożywczego szeroko korzystają z outsourcingu

Według badania „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw" zainicjowanego przez firmę CWS-boco Polska i Outsourcing Magazine, zdecydowana większość przedsiębiorstw z branży spożywczej (90%) zleca na zewnątrz szkolenia. Firmy korzystają z outsourcingu przede wszystkim w celu obniżenia i kontroli kosztów operacyjnych. Co ciekawe, przedsiębiorstwa z sektora spożywczego szeroko korzystają z usług z zakresu zarządzania czystością.

Rynek usług outsourcingowych zmienia się w zależności od trendów i sektorów gospodarki. Badania przemysłu spożywczego pokazują, że 90% przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu szkoleń, 75% leasinguje transport, połowa zleca firmom zewnętrznym obsługę nieruchomości, sprzedaży i marketingu. Coraz popularniejsze stają się usługi outsourcingowe związane z czystością, badaniami i rozwojem, korzysta z nich 40% firm. Dystrybucję i logistykę zamawia 35% ankietowanych, a jedna trzecia outsourcuje zamówienia. Przedstawione wyniki pokazują, że outsourcing stał się modelem powszechnym wśród polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej, które systematycznie zwiększają zakres zamówień zewnętrznych.

Aż 40% przedsiębiorstw korzysta z usług firm sprzątających, 25% z wynajmu odzieży roboczej, a 10% z wynajmu urządzeń higieny - mówi Andrzej Smółko, Prezes CWS-boco Polska. Jest to wysoki wynik, który wskazuje na duży potencjał branży zarządzania czystością w sektorze spożywczym. Co więcej, z roku na rok coraz więcej firm wykorzystuje rozwiązania outsourcingowe, dzięki czemu mogą lepiej skupić się na swojej podstawowej działalności zarobkowej.

Dla zdecydowanej większości ankietowanych głównym motywem korzystania z usług firm zewnętrznych jest obniżenie kosztów. Prawie 73% badanych zadeklarowało, że istotna jest dla nich również możliwość koncentracji na kluczowych działaniach firmy, a dla 66,7% firm ważny jest lepszy dostęp do zasobów, których nie posiada organizacja.

Dla 94,4% ankietowanych najważniejszą korzyścią zlecania usług na zewnątrz jest lepsza efektywność bez inwestowania. Równie istotne okazały się większa zyskowność, lepsza wydajność, koncentracja na kluczowych działaniach oraz usprawnienie działania firmy.
Podobnie jak w przypadku reszty branż, wybór usług outsourcingowych wynika z chęci ograniczenia kosztów. Warto przyjrzeć się bliżej wynikom i sprawdzić, czy firmy faktycznie uzyskują korzyści z takiej współpracy. Aż dwie trzecie przedsiębiorstw deklaruje oszczędności na poziomie do 10%. Oszczędności w przedziale 10 - 30% uzyskuje 11% firm. Dla takiego samego procenta badanych firm zamawiana usługa jest droższa lub taka sama, jak koszty jej samodzielnego wykonania.

Wydatki na outsourcing przeznaczane przez firmy branży spożywczej są zbliżone do wydatków w innych sektorach. Połowa przedsiębiorstw deklaruje, że takie wydatki stanowią mniej niż 10% kosztów operacyjnych. Dla niespełna 45% firm wydatki kształtują się pomiędzy 10 a 20% kosztów operacyjnych. Zaledwie dla 5% jest to od 20 do 50% kosztów operacyjnych.

Większość przedsiębiorstw branży spożywczej spodziewa się, że w najbliższych latach kwoty przeznaczone na outsourcing wzrosną. Aż 11% wskazuje, że będzie to znaczący wzrost. Pozostała część prognozuje, że wydatki pozostaną na dotychczasowym poziomie. Co ciekawe żadna z firm nie spodziewa się zmniejszenia wydatków na usługi outsourcingowe w najbliższych latach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

outsourcing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.