Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FM Logistic i Carrefour realizują wspólny projekt Lean Management

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-02-2018, 18:59
FM Logistic i Carrefour realizują wspólny projekt Lean Management
fot. FM Logistics

FM Logistic w porozumieniu z jednym ze swoich klientów, firmą Carrefour, realizuje projekt, którego celem jest usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat w całym łańcuchu realizowanych dostaw. W projekcie wykorzystywane są narzędzia Lean Management, m.in. wspólne warsztaty, gry symulacyjne oraz grupy zadaniowe. To już kolejny tego typu projekt, realizowany przez FM Logistic wspólnie z klientem.

- To już kolejny projekt Lean Management, zorganizowany wspólnie i na rzecz naszego klienta – mówi Jarosław Urbański, Kierownik ds. procesów w polskim oddziale FM Logistic – 6 lat temu Zarząd firmy zdecydował o wdrażaniu kultury Ciągłego Doskonalenia w całej firmie. Metodologia ta skupia się wokół potrzeb klienta, więc realizacja tego typu projektów wspólnie z klientami jest naturalnym etapem w jej wdrażaniu. Dla FM Logistic taka forma współpracy z klientami jest normalną praktyką, jednak na rynku usług logistycznych klienci rzadko spotykają się z tak otwartym podejściem. Jesteśmy więc w swoim podejściu pozytywnym wyjątkiem na rynku – dodaje.

W ramach projektu, realizowanego wspólnie z Carrefour, w drugiej połowie 2017 roku odbyły się spotkania i warsztaty podczas których 33 osoby: pracownicy obu firm na co dzień realizujący procesy dostaw towarów w magazynach, sklepach oraz w działach planowania i obsługi klienta, poddali analizie procesy pod kątem występujących strat w procesach. W ten sposób wyodrębniono 325 przypadków marnotrastw zachodzących w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie operatora logistycznego jak i podczas transportu, dostaw do sklepów, aż po rozłożenie towarów na sklepowych półkach.

Kolejnym etapem była ocena procesów pod kątem powtarzalności problemów, a także selekcji przypadków marnotrastw biorąc pod uwagę ich stopień trudności oraz potencjalne korzyści jakie można osiągnąć po ich zlikwidowaniu. Na tej podstawie możliwe było przygotowanie rekomendacji dla pierwszych projektów zmian w najważniejszych procesach. Zarządy obu firm FM już zatwierdziły ich listę co pozwoli na rozpoczęcie prac drożeniowych. Ich efekty będą znane pod koniec roku.

- Dzięki analizie z zastosowaniem narzędzia Lean Management możemy zoptymalizować nasz łańcuch dostaw i wszystkie procesy zachodzące na poszczególnych jego etapach. To bardzo cenne warsztaty dla wszystkich pracujących w logistyce, które pomagają w ograniczeniu marntorastwa, co jest jednym z priorytetów sieci Carrefour – powiedział Sebastian Kawecki, Dyrektor Supply Chain w Carrefour Polska.

Zajęcia Lean Management z Carrefour były już kolejnymi warsztatami, przygotowanymi i zrealizowanymi dla klientów FM Logistic. Jednym z ich podstawowych celów jest zbudowanie wspólnych zespołów pracowników, którzy wspólnie czuwają nad wdrożeniem procesów usprawniających zarówno po stronie dostawcy usług logistycznych jak i po stronie klientów. W przypadku projektu realizowanego dla Carrefour określone cele warsztatu zostały osiągnięte: zaprezentowano pracownikom klienta metodologię Lean Management, opracowano projekty usprawniające usługi od strony kosztowej i jakościowej, zbudowano zespół pracowników z obu firm, którzy wspólnie pracują nad wdrożeniem wypracowanych propozycji usprawnień.

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych i zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 630 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 109) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.