Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FM Logistic ogłasza nową strategię firmy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-06-2016, 09:43
FM Logistic ogłasza nową strategię firmy
fot. FM Logistic

Ekspansja w Niemczech, Indiach i na Bałkany oraz rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej to główne założenia nowej globalnej strategii Grupy FM. Operator zapowiada także dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw. W Polsce priorytetem wciąż będzie rozwój usług drobnicowych i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. W związku z wyzwaniami, jakie rodzą zmiany dotykające branżę, FM Logistic planuje także kolejne inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie.

Od ponad 21 lat FM Logistic tworzy rynek logistyki w Polsce. Firma znajduje się obecnie na trzecim miejscu w rankingach firm logistycznych pod względem wysokości obrotów oraz  na drugim w ocenie klientów. Jest także numerem 1. w logistyce kontraktowej. Od samego początku swojego istnienia operatorowi udało się osiągać średnio dwucyfrowy wzrost obrotów rocznie, co zamierza utrzymać przez najbliższe trzy lata. Do 2019 roku, dzięki rozwojowi usług transportowych, planowane jest wygenerowanie rocznie 13-procentowego wzrostu sprzedaży.

W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. M2).

W Polsce operator stawia głównie na rozwój usług transportowych. Docelowo tego typu projekty mają generować około 50% obrotów w każdym z krajów Grupy. FM Logistic wciąż konsekwentnie buduje swoją przewagę rynkową na wysokiej specjalizacji oraz doskonałej jakości usług. Dlatego na najbliższe trzy lata firma za kluczowe dla Polski uznała usługi dla branży health, e-commerce i drobnicy krajowej, gdzie już dzisiaj obroty stanowią 45%.

W obszarze e-commerce, FM Logistic także planuje dynamiczny rozwój. Większość zleceń w chwili obecnej pochodzi od graczy wielokanałowych. FM Logistic w tym obszarze wspiera także własne know–how, nabywane od 2009 roku na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics, które obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie. Usługi e-commerce w FM Logistic tworzone są w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi w Polsce.

FM Logistic inwestuje również w usługi dla firm farmaceutycznych. Trwa rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Błoniu o kolejne 13 tys. metrów kwadratowych, dające lokalizacji w sumie 38 tysięcy M2 w pełni dedykowane temu sektorowi. Prace mają być zakończone do października 2017 r.

Wypełnienie magazynów skutkuje wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe i tu właśnie FM Logistic upatruje szansy na wzrosty. Wg operatora usługą, w którą warto inwestować jest GoDirect, czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 135) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.