FM Logistic zapowiada inwestycje w rozwój sieci drobnicowej
Zgodnie ze swoją strategią rozwoju FM Logistic rozbudowuje infrastrukturę do obsługi projektów drobnicowych. Pierwsze projekty w tym zakresie firma zrealizowała jeszcze w 2016 roku, kiedy to powiększono infrastrukturę w usłudze drobnicowej o ponad 5 tys. m2 powierzchni rozładunkowej. Inwestycje objęły wtedy istniejące już magazyny: w Sosnowcu (po rozbudowie 2,5 tys. m2), w Lućmierzu (2 tys. m2) i Robakowie (2,5 tys. m2).

Dzięki dalszym inwestycjom, m.in. w magazyny w Robakowie i w gm. Psary oraz rozbudowie sieci hubów przeładunkowych do 15 obiektów w całej Polsce firma znacznie zwiększyła ilość połączeń bezpośrednich pomiędzy magazynami, co znacząco wpłynęło na skrócenie czasu realizacji dostaw.
FM Logistic uruchomił także świadczenie usług transportu drobnicowego międzynarodowego, zarówno w ramach regionu Europy Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja i Węgry) jak również na pozostałe kraje Europy i świata, w których znajdują się oddziały firmy.
Wszystko to jest odpowiedzią na rosnące potrzeby swoich klientów. Jeszcze w 2016 roku w transporcie drobnicowym FM Logistic obsłużył ok. 1 mln palet i był to najlepszy wynik w historii. W stosunku
do poprzedniego roku łączny wolumen zwiększył się aż o 93 proc. 2017 rok był równie udany. Rosnący popyt napędza koniunkturę na rynku powierzchni magazynowych. W ofercie najemców coraz częściej można spotkać oferty skierowane wyłącznie do klientów drobnicowych, składujących od 100 do 1000 palet.
– Rynek logistyki drobnicowej będzie nabierał na znaczeniu w najbliższych latach ze względu na coraz większą liczbę klientów produkujących marki własne dla największych sieci dystrybucyjnych w Polsce, jak również podwykonawców znanych marek branży FMCG, którzy nadają mniejsze wolumeny, jeśli chodzi o liczbę palet, ale z dużą częstotliwością – mówi Piotr Mroczka, Dyrektor ds. operacji transportu krajowego FM Logistic.
Magazyn „przycross-dockingowy” w Robakowie pod Poznaniem to obiekt przeznaczony do obsługi nowych projektów klientów FM logistic, współpracujących z sieciami handlowymi, szczególnie w zakresie transportów drobnicowych, pozwalający na skrócenie czasu reakcji na wahania popytu oraz lepszą efektywność kosztową. Magazyn ten obsługuje klientów z branży FMCG (w tym personal care) i opakowaniowej, w zakresie od 100 do 1000 palet towarów, które są przeznaczone do dystrybucji w sieciach handlowych. W przypadku zwiększenia zainteresowania klientów obiekt będzie mógł być rozbudowany o kolejne moduły.
O wyborze lokalizacji pod Poznaniem zdecydowały zwiększone zapotrzebowanie klientów w regionie wielkopolski oraz chęć rozszerzenia sieci dystrybucyjnej FM Logistic, która dotychczas była skoncentrowana w centralnej i południowej części Polski.