Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2018: Nowe kolory i tekstury jedzenia oraz łączenie kategorii wśród najnowszych trendów żywnościowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 12-03-2018, 17:25
Food Show 2018: Nowe kolory i tekstury jedzenia oraz łączenie kategorii wśród najnowszych trendów żywnościowych
fot. PTWP

Innowacyjne, wręcz przełomowe produkty stawiające na doznania smakowe i wizualne oraz możliwość uczestniczenia konsumenta chociaż w niewielkim stopniu w przygotowaniu produktu – to jedne z najnowszych trendów, widocznych na rynku kulinarnym. Coraz bardziej widoczna jest też rola mediów społecznościowych w kształtowaniu trendów. Jednak mogą one także spełnić niechlubną rolę, kształtując mity na temat żywności - mówili uczestnicy debaty inauguracyjnej „Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie w randze sztuki”, jaka odbyła się podczas Food Show 2018.

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel zaprezentowała najnowsze trendy produktowe. Jak mówiła, skupiają się one na oryginalnych kolorach dań i jedzenia, konsystencji, a także polegają na łączeniu w jednym produkcie dwóch kategorii.

Jak mówiła kolor staje się nowym punktem zainteresowań. Przykładem nietypowych kolorów coraz częściej obecnych w żywności są: fioletowy, niebieski szary i czarny. – Pojawiają się na przykład: niebieski kefir, fioletowy makaron, lody szaro-czarne albo czarne ciasteczka z węglem aktywowanym. Kolor czarny coraz częściej jest też spotykany na rynku polskim – mówiła.

Drugim czynnikiem jest konsystencja produktów. – Ten czynnik może być ważny, kiedy szukamy dotarcia do klientów eksperymentalnych albo chcemy przełamać rutynę na półce – mówiła. Przykładem mogą być: woda smakowa, która w swoim składzie ma żelowe kosteczki, ciastka Oreo, które w warstwie kremu mają tzw. strzelające cukierki, miód w słoiczku, który zawiera plaster miodu

Ostatni obszar to produkty, które zamazują granice między kategoriami. Przykładem jest połączenie rogalika francuskiego z pączkiem, które wylansował jeden z francuskich cukierników. Z czasem, inni zaczęli kopiować ten pomysł, aż produkt pojawił się na półkach sklepowych. Innym przykładem może być pizza z KFC, gdzie rolę ciasta pełni smażony kurczak, czy wprowadzone w Japonii przez McDonald’s frytki z sosem czekoladowym.

Uczestnicy panelu zastanawiali się, czy na tego typu produkty jest już miejsce na polskim rynku.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zauważył, że obecnie dopuszcza się w żywności kolory, które wcześniej były zakazane, np. szary i czarny. - Do tej pory użycie w reklamie szarości, czerni wiązało się ze stratą. Te kolory nie kojarzyły się z niczym dobrym. Czarny kolor w żywności kojarzył mi się do tej pory z kaszanką. Wykorzystanie kolorów, które nie występują naturalnie w żywności jest ryzykowne - powiedział Andrzej Gantner.

Andrzej Gantner jest przekonany, że wprowadzana na rynek żywność o nowych, wyrazistych kolorach musi być połączona z wartościami zdrowotnymi. - Jeśli tego powiązania nie będzie, obecność samego intensywnego koloru może wywołać u konsumenta wrażenie sztuczności. Pamiętajmy, że duża część konsumentów poszukuje produktów o bardziej tradycyjnych kolorach. Natomiast rzeczywiście młodzi poszukują żywności w ciekawych kolorach, ale powiązanych z jakąś dodatkową właściwością produktu - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.