Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Food Show: W fotografii kulinarnej pojawiają się mody i trendy

– W mojej pracy, razem z Pawłem Łukasikiem, przyjmujemy jedną zasadę: każda rzecz, którą fotografujemy, jest później przez nas zjadana. To nam narzuca nieużywanie plastikowych rzeczy, spejów, lakierów do włosów. Zdaję sobie sprawę, że takie techniki istnieją, umiem je wykorzystać, ale nie chcę ich stosować. Świadomie je odrzucam – mówił Grzegorz Targosz, fotograf kulinarny, współautor bloga Gotowanie z Pasją, podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia".

Food Show: W fotografii kulinarnej pojawiają się mody i trendy
Grzegorz Targosz, fotograf kulinarny, współautor bloga Gotowanie z Pasją

– Człowiek dąży do tego, żeby przeżyć i przetrwać. To najsilniejsze dwa instynkty: seks i jedzenie. I to nas nakręca, bez względu na to, jak rozwinie się nasza cywilizacja, te dwa instykty będą w nas zwyciężać – mówił Grzegorz Targosz podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia".

Czym jest foodporn? To zdjęcia, które mają tak wpływać na odbiorcę, by wzrastało w nim pożądanie do jedzenia. – Wielokrotnie robiono badania, że oglądanie jedzenia, bez względu na to, czy jesteśmy po jedzeniu czy przed, mniej więcej tak samo na nas działa: chcemy jeść dalej  – tłumaczył współautor bloga Gotowanie z Pasją.

Przyznał, że w fotografii kulinarnej pojawiają się mody i trendy.

– Zauważam taką tendencję w fotografii kulinarnej, że często strona wizualna jest daleko od strony samego smaku. Pokazujemy coś sztucznego. Kucharze zaczynają mieć taką manierę, że bardziej skupiają się na wyglądzie niż na smaku potrawy – przyznał.

Zaznaczył, że sam ma zupełnie inne podejście, choć rozumie specyfikę fotografii reklamowej.

– W mojej pracy, razem z Pawłem Łukasikiem, przyjmujemy jedną zasadę: każda rzecz, którą fotografujemy, jest później przez nas zjadana. To nam narzuca nieużywanie plastikowych rzeczy, spejów, lakierów do włosów. Zdaję sobie sprawę, że takie techniki istnieją, umiem je wykorzystać, ale nie chcę ich stosować. Świadomie je odrzucam – podkreślił.

Współautor bloga Gotowanie z pasją przyznał, że najtrudniej fotografuje się produkty, które zmieniają swoją konsystencję (np. lody). – Przy nich, jeśli nie zastosujemy jakiś sztucznych zamienników wizualnie wyglądających tak samo, mamy czasem pół minuty, minutę, by to zdjęcie zrobić – zdradził.

– Dla mnie najbardziej fotogeniczne sa owoce morza. One mają przekaz teksturą, kształtem, kolorami. Stosunkowo łatwa jest moim zdaniem fotografia produktów kolorowych: warzyw, owoców. Oczywiście  mają one swoje niedoskonałości, ale są kolory, którymi można fajnie zagrać. Koszmarem jest robienie zdjęć bigosów i kaszy z gulaszem. Często jest to breja. Trudności nastęczają także jednokolorowe dania – dodał.

więcej informacji:

Grzegorz Targosz RSS ALERT    /    foodporn RSS ALERT    /    fotografia kulinarna RSS ALERT    /    Food Show 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.115.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.