REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Liczba kodów QR na towarach spożywczych rośnie w błyskawicznym tempie

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-09-2013, 15:42
Fotokody QR robią furorę na etykietach opakowań żywności
Fotokody QR znajdują się m.in. na opakowaniach mrożonych warzyw i dań gotowych marki Frosta

Producenci żywności w Polsce stale udoskonalają opakowania produktów. Nie tylko dostosowują etykiety do norm unijnych umieszczając na nich dane o wartościach odżywczych produktów, ale też same wychodzą z inicjatywą do klientów, proponując im dodatkowe informacje. Są to np. fotokody QR (Quick Response), które są swojego rodzaju kodem kreskowym i robią furorę w całej Polsce.

REKLAMA

- QR kody to dwuwymiarowe, matrycowe, kwadratowe kody kreskowe, umożliwiające zakodowanie znaków: cyfr, liczb, symboli. Zwykłe kody kreskowe przechowują kilkanaście cyfr, gdyż informacje zapisywane są tylko w jednym kierunku - horyzontalnie. Natomiast kod QR jest dwuwymiarowy, co oznacza, że dane zapisywane są zarówno wertykalnie, jak i horyzontalnie i dlatego QR kody umożliwiają zaszyfrowanie nawet do 4 tysięcy znaków, co przemawia za ich wszechstronnym wykorzystywaniem. Po wygenerowaniu kodu możemy go umieścić praktycznie na każdej płaskiej powierzchni (papier, folia, szkło) - mówi Ewa Ostrowska, konsultantka branży opakowaniowej.

Jak dodaje ekspertka, głównymi zaletami QR kodów są łatwość, szybkość i wygoda odczytu. Fotokody coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzie komunikacji marketingowej. Liczba kodów QR na towarach spożywczych rośnie w błyskawicznym tempie. Ciekawym przykładem są opakowania produktów mrożonych marki Frosta, które posiadają QR kody. Po ich zeskanowaniu za pomocą telefonu komórkowego z dostępem do Internetu oraz aparatem fotograficznym, w ułamku sekundy kilkadziesiąt przepisów ze strony internetowej firmy pojawia się na ekranie, co umożliwia skompletowanie listy zakupów, nawet podczas zakupów w sklepie.

- Umieszczając QR kody na opakowaniach warzyw kierowaliśmy się przede wszystkim specyfiką naszej grupy docelowej. Zastosowaliśmy je z myślą o ludziach młodych, zainteresowanych nowymi technologiami, lubiących gadżety, nowinki techniczne, poszukujących nowych rozwiązań w kuchni. Dzięki nim dostarczamy konsumentom informacje w szybki, prosty, a zarazem bardziej interaktywny i angażujący sposób - powiedziała Aleksandra Wysocka, dyrektor marketingu w firmie Frosta.

Fotokody coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzie komunikacji marketingowej. Do końca 2013 roku nowe opakowania pojawią się we wszystkich restauracjach McDonald's na świecie. Klient po zeskanowaniu kodu np. za pomocą telefonu komórkowego otrzyma informacje na temat wartości odżywczych posiłku. Tekst informacyjny będzie dostępny w 18 różnych językach.

Polski oddział sieci już dostosowuje się do tych wymogów i "przyzwyczaja" klientów do kodów QR. W lutym 2013 r. McDonald's Polska wystartował z kampanią promującą ich nowy produkt - Chicken Box. Kampania namawiała do zeskanowania kodu QR i zobaczenia "co jest w środku", a przy okazji można było wygrać darmowy zestaw kurczaków.

- Firmy z branży spożywczej umieszczając kody na opakowaniach mają możliwości przekazania dodatkowych, multimedialnych informacji dotyczących samego produktu lub jego wykorzystania - podsumowuje Ewa Ostrowska.

Jednak - jak podkreśla wiele przedstawicieli firm spożywczych - zdecydowana większość konsumentów potrzebuje jeszcze czasu, aby zacząć w pełni korzystać z nowych technologii i narzędzi cyfrowych, w tym smartfonów czy kodów QR.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Janko Muzykant 12-09-2013, 11:37:
QR to żadna nowość, i nie bardzo rozumiem usilne ich lansowanie. Czy naprawdę przepisy z opakowania Frosty to taka rewelacja? Wolę tym samym telefonem otworzyc odpowiednią aplikację / wejść na stronę i znaleźć przepis który mnie interesuje. McDonaldsowi chodzi już chyba tylko o ukrycie informacji o kaloriach, soli i tłuszczach - bo jeśli ktoś kodu nie zeskanuje, to do nich nie dotrze...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH