Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2016: Kosztów optymalizacji łańcucha dostaw nie da się przerzucić na klienta

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 17:43
FRSiH 2016: Kosztów optymalizacji łańcucha dostaw nie da się przerzucić na klienta
Dariusz Kierski, dyrektor logistyki w Grupie Muszkieterów, fot. PTWP

- Dziś pracujemy na tak niskich marżach, że każde błędnie złożone zamówienie generuje straty. Margines błędu jest niewielki i każdy w swoim obszarze optymalizuje system dostaw starając się przerzucić straty finansowe na inne ogniwo łańcucha - mówił Dariusz Kierski, dyrektor logistyki w Grupie Muszkieterów podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jak zaznaczył Dariusz Kierski przy planowaniu lokalizacji centrum dystrybucyjnego sieci handlowej bierze się pod uwagę przede wszystkim usytuowanie punktów sprzedaży.

- Mamy na polskim rynku dwie sieci, których sklepy są praktycznie wszędzie. Pozostałe mają punkty sprzedaży rozłożone dość nierównomiernie. Robimy wówczas badania przepływowe aby zlokalizować znajdujący się pomiędzy nimi "środek ciężkości". W rozmowach z deweloperem bierzemy pod uwagę infrastrukturę, rynek pracy, sieć dróg, wszystko, aby centrum dystrybucji jak najlepiej spełniało swoją rolę. Jest to współpraca dwustronna. Mamy swoją koncepcję jako klient, a deweloperzy i główni wykonawcy mają swoje założenia. Szukamy kompromisu między kosztami a rozwiązaniami ekologicznymi. To żmudna, długofalowa praca - dodał.

Dyrektor logistyki w Grupie Muszkieterów przyznał, że obecnie świadomość i elastyczność deweloperów oraz wykonawców obiektów magazynowych jest znacznie większa niż kilkanaście lat temu.

- Klient też coraz częściej wie czego chce, przychodzi z gotowym layoutem. Magazyn to nie jest już puszka bez temperatury kontrolowanej z jednym dokiem na 800 mkw., który bierzemy, a potem się zastanawiamy. Dzisiaj coraz więcej klientów ma gotowe, dobrze zdefiniowane potrzeby. Wszystko załatwia się o wiele wcześniej i planuje o wiele bardziej precyzyjnie - dodał.

Kierski podkreślił, że nie ma takiego łańcucha dostaw, w którym nie powstawałyby straty.

- Pytanie brzmi: czy procent lub promil tych strat jest akceptowalny czy nie. Na początku lat 90 straty powstawały w sferze dokumentacyjnej. Były np. towary, które istniały tylko w dokumentach, a nigdy nie pojawiały się w magazynie. Dziś towar może ulec uszkodzeniu, ale kradzieże już nie stanowią takiego problemu z uwagi na poziom monitoringu, obsługi elektronicznej magazynu, nadzoru wideo, GPS czy plomb elektronicznych na samochodach. Oczywiście są specjaliści, którzy potrafią to obejść, ale to jest margines - dodał.

Według Kierskiego największym wyzwaniem dla logistyków jest obecnie prognozowanie sprzedaży produktów świeżych z krótkim terminem przydatności do spożycia.

- Jesteśmy ostatnim elementem tego łańcucha i zajmujemy się dostarczaniem do klienta finalnego. To są produkty w większej ilości i to my mamy problem czy się sprzedadzą czy nie. Nasze sklepy składają zamówienia pod zapotrzebowanie, pod półki. Jeżeli była brzydka pogoda to klienci nie przyszli do sklepu, a my zostaliśmy z towarem na magazynie, który najprawdopodobniej nadaje się już do wyrzucenia. Procentowy udział tego typu strat jest coraz większy w porównaniu do wszystkich innych - przyznał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.