REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH 2016: Prognozowanie sprzedaży kluczowe dla łańcucha dostaw

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 21:12
FRSiH 2016: Prognozowanie sprzedaży kluczowe dla łańcucha dostaw
Marcin Wakuła, dyrektor łańcucha dostaw w Lactalis Polska Sp. z o.o., fot. PTWP

- Strata pojedynczego kubka, kartonu czy nawet palety produktu jest niczym przy nietrafionej prognozie, która dotyczy promocji dużej dostawy, szczególnie w czasach gdy branża FMCG coraz częściej produkuje produkty dedykowane dla poszczególnych grup klientów - mówił Marcin Wakuła, dyrektor łańcucha dostaw w Lactalis Polska Sp. z o.o. podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

Jak zauważył Marcin Wakuła w łańcuchu dostaw dla sieci FMCG najważniejszy jest poziom serwisu, czyli terminowość i lokalizacja magazynu.

- Jeśli nie zaplanujemy wszystkiego w sposób dokładny, zaczynając od regału i budowy magazynu to będziemy mieć dużo trudniej. Operujemy towarami szybko rotującymi z bardzo krótkim okresem przydatności, wobec czego zarządzanie zapasami jest dość trudne. To praca dwóch stron, które tylko współpracując są w stanie zoptymalizować przepływ i sprawić, że będzie on dostarczony w sposób ekonomiczny. W zachodniej Europie, Francji czy Wielkiej Brytanii, mniej skupiamy się już na automatycznych magazynach czy regałach, które powoli stają się standardem. Dużą wagę przykłada się do tego żeby często spotykać się z klientami, budować aktywności, promocje i prognozować zapotrzebowanie, bo to są elementy kluczowe do tego żeby serwis dostarczyć do klienta, a o to właśnie chodzi - dodał.

Jak wskazał dyrektor łańcucha dostaw firmy Lactalis, największym wyzwaniem dla firm dostarczających produkty FMCG jest uniknięcie strat związanych z upłynięciem terminu przydatności do spożycia i prognozowaniem sprzedaży.

- Kradzieże są na tyle sporadyczne, że nie rozpatrujemy tego jako jakikolwiek problem. Produkty mleczarskie są dość podatne na uszkodzenia, zdarzają się zagubienia, rozbieżności czy pomyłki, ale to rzadkość i trzeba to zaakceptować. Kluczowe dla nas są straty wynikające z terminów przydatności lub nietrafności prognozy sprzedaży. Strata pojedynczego kubka, kartonu czy nawet palety produktu jest niczym przy nietrafionej prognozie, która dotyczy promocji dużej dostawy, szczególnie w czasach gdy branża FMCG coraz częściej produkuje produkty dedykowane dla poszczególnych grup klientów. Wówczas trafność prognozy jest dużo trudniejsza i mniejsze są możliwości skompensowania tego dostawami do innego klienta. Poprawne zaplanowanie produkcji i zarządzania zapasem jest kluczowe jeśli chodzi o uniknięcie strat - dodał.

Marcin Wakuła przyznał, że nie jest zwolennikiem szczegółowego monitorowania dostaw.

- Monitoring dostaw powinien się ograniczać do wyjątkowych sytuacji. Monitoring dla samego monitoringu nie ma żadnej wartości. Oczywiście, są produkty drogie, których trzeba pilnować, ale w naszej branży wolałbym mieć pewność, że to co zaplanowaliśmy będzie zrealizowane niż zajmować się śledzeniem potwierdzonych dokumentów i kierowcy - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 899) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH