Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2016: Prognozowanie sprzedaży kluczowe dla łańcucha dostaw

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 21:12
FRSiH 2016: Prognozowanie sprzedaży kluczowe dla łańcucha dostaw
Marcin Wakuła, dyrektor łańcucha dostaw w Lactalis Polska Sp. z o.o., fot. PTWP

- Strata pojedynczego kubka, kartonu czy nawet palety produktu jest niczym przy nietrafionej prognozie, która dotyczy promocji dużej dostawy, szczególnie w czasach gdy branża FMCG coraz częściej produkuje produkty dedykowane dla poszczególnych grup klientów - mówił Marcin Wakuła, dyrektor łańcucha dostaw w Lactalis Polska Sp. z o.o. podczas sesji tematycznej "Wydajny łańcuch dostaw – między sprawdzoną strategią a innowacją" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jak zauważył Marcin Wakuła w łańcuchu dostaw dla sieci FMCG najważniejszy jest poziom serwisu, czyli terminowość i lokalizacja magazynu.

- Jeśli nie zaplanujemy wszystkiego w sposób dokładny, zaczynając od regału i budowy magazynu to będziemy mieć dużo trudniej. Operujemy towarami szybko rotującymi z bardzo krótkim okresem przydatności, wobec czego zarządzanie zapasami jest dość trudne. To praca dwóch stron, które tylko współpracując są w stanie zoptymalizować przepływ i sprawić, że będzie on dostarczony w sposób ekonomiczny. W zachodniej Europie, Francji czy Wielkiej Brytanii, mniej skupiamy się już na automatycznych magazynach czy regałach, które powoli stają się standardem. Dużą wagę przykłada się do tego żeby często spotykać się z klientami, budować aktywności, promocje i prognozować zapotrzebowanie, bo to są elementy kluczowe do tego żeby serwis dostarczyć do klienta, a o to właśnie chodzi - dodał.

Jak wskazał dyrektor łańcucha dostaw firmy Lactalis, największym wyzwaniem dla firm dostarczających produkty FMCG jest uniknięcie strat związanych z upłynięciem terminu przydatności do spożycia i prognozowaniem sprzedaży.

- Kradzieże są na tyle sporadyczne, że nie rozpatrujemy tego jako jakikolwiek problem. Produkty mleczarskie są dość podatne na uszkodzenia, zdarzają się zagubienia, rozbieżności czy pomyłki, ale to rzadkość i trzeba to zaakceptować. Kluczowe dla nas są straty wynikające z terminów przydatności lub nietrafności prognozy sprzedaży. Strata pojedynczego kubka, kartonu czy nawet palety produktu jest niczym przy nietrafionej prognozie, która dotyczy promocji dużej dostawy, szczególnie w czasach gdy branża FMCG coraz częściej produkuje produkty dedykowane dla poszczególnych grup klientów. Wówczas trafność prognozy jest dużo trudniejsza i mniejsze są możliwości skompensowania tego dostawami do innego klienta. Poprawne zaplanowanie produkcji i zarządzania zapasem jest kluczowe jeśli chodzi o uniknięcie strat - dodał.

Marcin Wakuła przyznał, że nie jest zwolennikiem szczegółowego monitorowania dostaw.

- Monitoring dostaw powinien się ograniczać do wyjątkowych sytuacji. Monitoring dla samego monitoringu nie ma żadnej wartości. Oczywiście, są produkty drogie, których trzeba pilnować, ale w naszej branży wolałbym mieć pewność, że to co zaplanowaliśmy będzie zrealizowane niż zajmować się śledzeniem potwierdzonych dokumentów i kierowcy - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH