Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 16:22
FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów
Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot, fot. PTWP

- Millenialsi chcą mieć, ale niekoniecznie posiadać na własność, czego przykładem jest branie kredytów żeby kupić najnowszy telefon Apple. Dlatego marki globalne mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów, ponieważ dają powtarzalność i bezpieczeństwo - mówił Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w agencji Melting Pot podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Radosław Kaczmarek zauważył, że wszyscy konsumenci, jako istoty kierujące się emocjami, chcą mieć poczucie kontroli nad swoim życiem.

- Marketing jest właśnie po to, żeby dawać to poczucie kontroli. Rośnie liczba świadomych konsumentów, ale można zadać pytanie o źródła tej świadomości. Konsumenci mają dużo informacji, ale mało twardej wiedzy. Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu czy GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, ale czy ma to uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zjemy zdrowe śniadanie i obiad, na kolację chcielibyśmy już coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują, a nie co deklarują - dodał.

W ocenie Kaczmarka millenialsi chcą mieć, ale niekoniecznie posiadać na własność.

- Przykładem jest branie kredytów żeby kupić najnowszy telefon Apple. Dlatego marki globalne mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów, ponieważ dają powtarzalność i bezpieczeństwo. Inną rzeczą są marki niszowe. Millenials chce mieć poczucie, że robi coś dobrego, a one dają mu to poczucie. Kupuję dany produkt, więc nie głodują dzieci w Afryce, nie niszczę ziemi, jestem eko. Marki niszowe sprawiają nam przyjemność smakową, ale są także dopełnieniem naszego wizerunku jako dobrego człowieka - dodał.

Kaczmarek przekonywał, że w dzisiejszych czasach zmieniła się funkcja gotowania. Nie gotujemy już po to, aby się najeść, ale żeby miło spędzić "jakościowy" czas.

- Nie chcemy codziennie smażyć kotleta na obiad. Chcemy wyrazić siebie poprzez jedzenie, a gdy nie chce nam się gotować albo nie mamy czasu też chcemy zjeść coś ciekawego. Dlatego idziemy do knajpy albo kupujemy produkty convenience i 'on the go'. Oferta w tym obszarze jest już tak zdywersyfikowana że można codziennie wychodzić z czymś innym ze sklepu. Są to produkty w pięknych opakowaniach, bez sztucznych dodatków, a jeszcze parę lat temu strach było je jeść, kupowało się je gdy naprawdę nie pozostawało nic innego. Dziś są to ciekawe i dobre dania, które są smaczne, łatwe do przyrządzenia i oszczędzają nasz czas, który możemy poświęcić na gotowanie z przyjaciółmi czy partnerem/partnerką - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH