Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 16:22
FRSiH 2017: Globalne marki mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów
Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot, fot. PTWP

- Millenialsi chcą mieć, ale niekoniecznie posiadać na własność, czego przykładem jest branie kredytów żeby kupić najnowszy telefon Apple. Dlatego marki globalne mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów, ponieważ dają powtarzalność i bezpieczeństwo - mówił Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w agencji Melting Pot podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Radosław Kaczmarek zauważył, że wszyscy konsumenci, jako istoty kierujące się emocjami, chcą mieć poczucie kontroli nad swoim życiem.

- Marketing jest właśnie po to, żeby dawać to poczucie kontroli. Rośnie liczba świadomych konsumentów, ale można zadać pytanie o źródła tej świadomości. Konsumenci mają dużo informacji, ale mało twardej wiedzy. Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu czy GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, ale czy ma to uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zjemy zdrowe śniadanie i obiad, na kolację chcielibyśmy już coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują, a nie co deklarują - dodał.

W ocenie Kaczmarka millenialsi chcą mieć, ale niekoniecznie posiadać na własność.

- Przykładem jest branie kredytów żeby kupić najnowszy telefon Apple. Dlatego marki globalne mają dużo do powiedzenia wśród millenialsów, ponieważ dają powtarzalność i bezpieczeństwo. Inną rzeczą są marki niszowe. Millenials chce mieć poczucie, że robi coś dobrego, a one dają mu to poczucie. Kupuję dany produkt, więc nie głodują dzieci w Afryce, nie niszczę ziemi, jestem eko. Marki niszowe sprawiają nam przyjemność smakową, ale są także dopełnieniem naszego wizerunku jako dobrego człowieka - dodał.

Kaczmarek przekonywał, że w dzisiejszych czasach zmieniła się funkcja gotowania. Nie gotujemy już po to, aby się najeść, ale żeby miło spędzić "jakościowy" czas.

- Nie chcemy codziennie smażyć kotleta na obiad. Chcemy wyrazić siebie poprzez jedzenie, a gdy nie chce nam się gotować albo nie mamy czasu też chcemy zjeść coś ciekawego. Dlatego idziemy do knajpy albo kupujemy produkty convenience i 'on the go'. Oferta w tym obszarze jest już tak zdywersyfikowana że można codziennie wychodzić z czymś innym ze sklepu. Są to produkty w pięknych opakowaniach, bez sztucznych dodatków, a jeszcze parę lat temu strach było je jeść, kupowało się je gdy naprawdę nie pozostawało nic innego. Dziś są to ciekawe i dobre dania, które są smaczne, łatwe do przyrządzenia i oszczędzają nasz czas, który możemy poświęcić na gotowanie z przyjaciółmi czy partnerem/partnerką - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.