Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności (pełna relacja)

  • Autor: Anna Wrona /portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 13:29
FRSiH 2017: Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności (pełna relacja)
Sesja "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności"; fot.: PTWP

Bezpieczeństwo żywności jest najważniejsze, kontrole nie zawsze służą w dobrej sprawie, a jakość bezpośrednio wiąże się z naturalnością – to główne wnioski sesji "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Sesja rozpoczęła się od prezentacji Tomasza Cwołka, dyrektora działu przemysłowych systemów IT Askom, nt. Jakości i bezpieczeństwa produkcji spożywczej dzięki Siemens MOM.

W dyskusji jako pierwszy zabrał głos poseł Marek Jakubiak. Prelegent podkreślił znaczenie małych, lokalnych firm i tradycyjnych metod produkcji żywności. – Polska stoi małym przedsiębiorstwem. Mam nadzieję, że nie odejdziemy od tradycyjnych metod produkcji żywności. To będzie atrakcja, którą za parę lat odkryje Europa – stwierdził.

Panelista odwołał się do sytuacji browarnictwa. Jak przyznał, w Polsce jest mało dużych browarów, ponieważ one ze swojego charakteru monopolizują rynek. – Całe grupy piwowarskie odsprzedawano dużym koncernom, a one optymalizowały produkcję w jednym zakładzie. Tak pozbawiono Polskę znaczącej części tradycji piwowarskiej – stwierdził.

Prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak podkreślił również potrzebę angażowania się przedsiębiorców w politykę. – Przedsiębiorców w Sejmie jest za mało. Nie mamy głosu przebijającego się. Wszędzie, gdzie mogę, apeluję, by przedsiębiorcy dzieli swój czas także na politykę. Jeśli Wy nie zainteresujecie się polityką, to polityka zainteresuje się Wami  – zaznaczył. Jak dodał, od połowy lat 90. przedsiębiorcy kredytują obrót handlowy w wysokości, która przekracza roczny budżet narodowy.

Kolejny głos zabrał Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International. Odwołał się do słów posła Jakubiaka i przekonywał, że można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. Dodał, że Mondelez zaczynał właśnie od takich marek. – Mamy marki, które przetrwały ponad 100 lat.Udało się to dzięki  zachowaniu jakości i bezpieczeństwu – stwierdził.

Jako przykład marki, która skorzystała pod skrzydłami koncernu, członek zarządu Mondelez podał Price Polo. – Price Polo zostało zakupione przez Mondelez w 1993 r. Wszyscy prognozowali, że zakład w Cieszynie zostanie zamknięty i nic się z tą marką dalej nie będzie działo. W 1993 r. produkcja wynosiła 3 tysiące ton. Dziś wynosi 16 tysięcy ton. Zakład znajduje się w samym centrum Cieszyna i nie możemy go rozbudować, ale w tych samych murach produkcja została zwiększona 5-krotnie – zaznaczył. Jak stwierdził, firma zawdzięcza to automatycznym liniom produkcyjnych i ujednoliceniu pewnych systemów produkcyjnych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 912) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH