Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności (pełna relacja)

  • Autor: Anna Wrona /portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 13:29
FRSiH 2017: Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności (pełna relacja)
Sesja "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności"; fot.: PTWP

Bezpieczeństwo żywności jest najważniejsze, kontrole nie zawsze służą w dobrej sprawie, a jakość bezpośrednio wiąże się z naturalnością – to główne wnioski sesji "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Sesja rozpoczęła się od prezentacji Tomasza Cwołka, dyrektora działu przemysłowych systemów IT Askom, nt. Jakości i bezpieczeństwa produkcji spożywczej dzięki Siemens MOM.

W dyskusji jako pierwszy zabrał głos poseł Marek Jakubiak. Prelegent podkreślił znaczenie małych, lokalnych firm i tradycyjnych metod produkcji żywności. – Polska stoi małym przedsiębiorstwem. Mam nadzieję, że nie odejdziemy od tradycyjnych metod produkcji żywności. To będzie atrakcja, którą za parę lat odkryje Europa – stwierdził.

Panelista odwołał się do sytuacji browarnictwa. Jak przyznał, w Polsce jest mało dużych browarów, ponieważ one ze swojego charakteru monopolizują rynek. – Całe grupy piwowarskie odsprzedawano dużym koncernom, a one optymalizowały produkcję w jednym zakładzie. Tak pozbawiono Polskę znaczącej części tradycji piwowarskiej – stwierdził.

Prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak podkreślił również potrzebę angażowania się przedsiębiorców w politykę. – Przedsiębiorców w Sejmie jest za mało. Nie mamy głosu przebijającego się. Wszędzie, gdzie mogę, apeluję, by przedsiębiorcy dzieli swój czas także na politykę. Jeśli Wy nie zainteresujecie się polityką, to polityka zainteresuje się Wami  – zaznaczył. Jak dodał, od połowy lat 90. przedsiębiorcy kredytują obrót handlowy w wysokości, która przekracza roczny budżet narodowy.

Kolejny głos zabrał Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International. Odwołał się do słów posła Jakubiaka i przekonywał, że można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. Dodał, że Mondelez zaczynał właśnie od takich marek. – Mamy marki, które przetrwały ponad 100 lat.Udało się to dzięki  zachowaniu jakości i bezpieczeństwu – stwierdził.

Jako przykład marki, która skorzystała pod skrzydłami koncernu, członek zarządu Mondelez podał Price Polo. – Price Polo zostało zakupione przez Mondelez w 1993 r. Wszyscy prognozowali, że zakład w Cieszynie zostanie zamknięty i nic się z tą marką dalej nie będzie działo. W 1993 r. produkcja wynosiła 3 tysiące ton. Dziś wynosi 16 tysięcy ton. Zakład znajduje się w samym centrum Cieszyna i nie możemy go rozbudować, ale w tych samych murach produkcja została zwiększona 5-krotnie – zaznaczył. Jak stwierdził, firma zawdzięcza to automatycznym liniom produkcyjnych i ujednoliceniu pewnych systemów produkcyjnych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.