Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods” - pełna relacja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2017, 11:42
FRSiH 2017: „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods” - pełna relacja
Debata „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods”/ fot. PTWP

Podczas debaty w ramach jubileuszowego X Forum Rynku Spożywczego i Handlu zatytułowanej „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods” prelegenci rozmawiali o trendach i modach na rynku żywności, jak również potrzebach i oczekiwaniach polskich konsumentów.

Debatę zatytułowaną „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods” rozpoczęła prezentacja pani Agnieszki Górnickiej, prezes zarządu, Inquiry zatytułowana „Polski konsument – podstawy wobec odżywiania i stylu życia”.

Z badania Inquiry wynika, że dla polskiego konsumenta zdrowy styl życia to bardzo szerokie pojęcie. Większość badanych za największy problem uznała czas potrzebny na przygotowanie zdrowych posiłków.

- Z badania wynika również, że większość badanych nie ma nawyku dokładnego czytania etykiet poza sprawdzaniem daty przydatności do spożycia lub kaloryczności, ale coraz częściej zwracają uwagę na skład. Konsumenci nie zawsze widzą różnicę pomiędzy certyfikatami poświadczającymi jakość  lub pochodzenie produktu a nagrodami  w rozmaitych konkursach - mówiła Agnieszka Górnicka.

Inne wnioski jakie płyną z raportu Inquiry są następujące: trend zdrowego odżywiania umacnia się a konsumenci chcą rezygnować z fast-foodu, żywności wysoko przetworzonej oraz półproduktów. Niestety konsumenci nadal błędnie rozumieją pojęcia związane ze zdrowym odżywianiem, przez co oczekują rzetelnej informacji i podkreślanie przez producentów żywności pochodzenia produktów. Główną barierą zakupu żywności ekologicznej przez polskich konsumentów jest wyższa cena tych produktów w porównaniu z tymi konwencjonalnymi.

Natalia Hatalska, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute zaznaczyła na początku debaty, że jej zdaniem każdy trend musi dojrzeć, żeby trafić do mainstreamu.

- Wszystkie firmy chcą być dzisiaj innowacyjne. Jednak jeśli producenci będą się wyłącznie skupiać na trendach mainstreamowych, które widzą i które konsumenci już zaadaptowali, to będzie oznaczać, że oni tylko podganiają rynek, a konkurencja i konsumenci są już dużo dalej. Te trendy są oczywiście bardzo ważne, bo pokazują gdzie idzie kategoria, w co powinno się inwestować - dodała.

Jej zdaniem pokolenia Millenialsów i generacji Z są bardzo dualistyczne, bo z jednej strony ekscytują się tym jedzeniem, wrzucają zdjęcia jedzenia na Instagrama, oglądają programy kulinarne ale z drugiej strony odżywiają się bardzo źle, często w fast foodach. - Do tego wyrzucają całą masę żywności, jedzą w pośpiechu, nie mają pojęcia w jaki sposób żywność, po którą sięgają, jest produkowana - mówiła Natalia Hatalska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.