Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

FRSiH 2018: Jak skutecznie rozwijać eksport w dobie embarga, protekcjonizmu i wojen handlowych (relacja i zdjęcia)

Żywność z Polski kojarzy się z wysoką jakością i bezpieczeństwem, a polskim skarbem narodowym powinna być żywność naturalna. Protekcjonizm przybiera w UE coraz bardziej niebezpieczne formy, dlatego polskie organizacje producentów i polski rząd podejmują działania w tej sprawie.  Jeśli firma planuje ekspansję zagraniczną, powinna gromadzić wiedzę na temat dalekich rynków i inwestować w doświadczonych pracowników zajmujących się eksportem. KOWR i PAIH wspólnie promują polską żywność za granicą, organizują też wystawy i targi - mówiono podczas debaty "Jak skutecznie rozwijać eksport w dobie embarga, protekcjonizmu i wojen handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

FRSiH 2018: Jak skutecznie rozwijać eksport w dobie embarga, protekcjonizmu i wojen handlowych (relacja i zdjęcia)
Debata "Jak skutecznie rozwijać eksport w dobie embarga, protekcjonizmu i wojen handlowych". Fot. PTWP

Konsumenci doceniają smak i estetykę 

Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie mówił, że za żywność naturalną uważa tę wytwarzaną z surowców występujących w naturze. - My przetwarzamy głównie zboża strączkowe, z których wytwarzamy makarony. Najwyższe marże realizuje się na makaronach, które niewiele mają wspólnego z tradycyjnymi makaronami semolinowymi czy makaronami z pszenicy miękkiej – mówił.

- Na rynku pojawia się bardzo dużo makaronów produkowanych np. z gryki, z orkiszu, z żyta, jak również z roślin strączkowych – makarony z soczewicy, ciecierzycy, nawet z zielonego groszku. Nasza firma Makarony Polskie zalicza się do tych firm, które w Polsce przodują, jeśli chodzi o wprowadzanie takich nowości, które oparte są o krajowe surowce i które dzisiaj łatwiej jest sprzedać. W konsumpcji coraz częściej chodzi o doznania smakowe, estetyczne, konsumujemy wszystkimi zmysłami naszą żywność wzorując się m.in. na celebrytach z telewizji – dodał. 

Tłumaczył, że jeżeli chodzi o rynek krajowy, to trend na żywność naturalną bardzo pomaga firmom takim jak jego w tym, żeby zdobywać rynki, żeby być wiarygodnym dostawcą do różnych sieci.

- Jeśli chodzi o eksport, niedawno odbyły się targi SIAL, na których wystawialiśmy makarony. Gdyby nie makarony z roślin strączkowych i makarony z gryki, to zainteresowanie naszą ofertą byłoby minimalne. Są one bardzo dobrze odbierane na rynku europejskim, mieliśmy po targach wiele zapytań o tego typu produkty – wyjaśniał. 

- Większość produktów eksportowanych przez naszą firmę to produkty tradycyjne, ale wierzymy głęboko, że nawet te produkty, które nazywamy prozdrowotnymi, mogą zdobyć silniejszą pozycję. Przy czym, jeśli mówimy o makaronie, to makaron jest żywnością naturalną, ponieważ produkowany jest z mąki z pszenicy lub z roślin strączkowych pomieszanej z wodą. Tam nie ma żadnych nienaturalnych procesów, więc my możemy powiedzieć, że prawie każdy nasz makaron jest żywnością naturalną – mówił Zenon Daniłowski.

Edward Bajko, prezes SM Spomlek przytoczył przykłady produkcji serów. - Produkujemy ser Bursztyn - to jest ser holenderski typu gołda, tyle że długodojrzewający. Gołdę Holendrzy zaczęli produkować w XII wieku. Robimy to według ich technologii, która ma kilkaset lat, ale na nowoczesnych urządzeniach - mówił.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Edward Bajko RSS ALERT    /    SM Spomlek RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Marek Marzec RSS ALERT    /    Ewa-Bis RSS ALERT    /    Monika Tyska RSS ALERT    /    KOWR RSS ALERT    /    Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.