Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

FRSiH 2018: Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku - prezentacje nowych firm, start-upów (relacja+zdjęcia)

Start-upy to już nie tylko nowe technologie i software. Dowodem na to jest choćby fakt, że w 2017 r. inwestycje w USA w start-upy żywnościowe osiągnęły wartość 1 mld USD. O start-upach w sektorze produkcji żywności i gastronomii rozmawialiśmy w ramach XI FRSiH podczas debaty zatytułowanej „Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku - prezentacje nowych firm, start-upów”. Podczas sesji przedstawiciele sześciu wyróżnionych start-upów w Plebiscycie Food & Retail Start-up Star zaprezentowało swoje projekty, produkty i koncepty start-upowe a zaproszenie eksperci ocenili je i podpowiedzieli kierunki rozwoju.

FRSiH 2018: Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku - prezentacje nowych firm, start-upów (relacja+zdjęcia)
fot. PTWP

 

Na początku sesji zatytułowanej „Kreowanie nowych produktów na nasyconym rynku - prezentacje nowych firm, start-upów” Maciej Balsewicz, prezes bValue, przyznał, że branża venture capital do 2016 r. była kojarzona głównie z technologią, jednak w 2016 r. sektor VC zobaczył, że w technologiach jest coraz mniej do zrobienia, ze względu na to, że jest tam coraz więcej pieniędzy. Dlatego zwróciła się w kierunku rynku żywności. - W 2017 r. inwestycje w Stanach Zjednoczonych w start-upy żywnościowe osiągnęły wartość 1 mld USD, co oznacza 80 proc. wzrost rok do roku. A w tym roku najpewniej ta kwota będzie podwojona. My w Polsce jako fundusz bValue zrobiliśmy pierwszą inwestycję żywnościową w start-up food, w Purella Food. Jesteśmy z niej zadowoleni i dalej patrzymy na rynek spożywczy a także na globalne trendy – dodał prezes bValue.

Jego zdaniem rynek żywności jest atrakcyjny ze względu na to, że konsumenci masowo zmieniają sposób żywienia. - Żywność dziś wyraża osobowość, styl bycia i życia danego człowieka, konsumenta. Cała zmiana idzie od gospodarki danego kraju i od osób najbardziej majętnych, jednak naprawdę dotyczy coraz większej rzeszy konsumentów. Ten trend inwestowania przez fundusze w sektor żywności rozpoczął się od inwestycji głównie w dystrybucję żywności, w food delivery jednak teraz zmierza w kierunku wytwarzania żywności, w nowe kategorie np. superfood, clean label. Największe fundusze na świecie, które są kojarzone z software, mają dzisiaj w swoim portfelu foode start-upy. To duży trend, w którym po prostu trzeba być. To wynika też z tego, że start-upy podgryzają duże rynki i kategorie i te udziały mogą już tylko rosnąć. Jest to niezwykle ciekawy trend dla funduszy venture capital – mówił podczas FRSiH 2018.

Marian Owerko, przewodniczący Rady Nadzorczej, Bakalland SA, podczas panelu przyznał, że dopiero kiedy zobaczył zysk operacyjny Uber Eats za ostatni kwartał 2017 r., który sięgnął 1 mld USD, czyli mniej więcej tyle ile Lufthansa zarobiła w ciągu całego roku, wtedy zrozumiał, że rynek żywności i dystrybucji żywności, dostarczania żywności, rynek e-commerce, to są obszary na które trzeba uważnie patrzeć i to pod innym kątem niż jeszcze 3-4 lata temu. - Producenci żywności skupiają się dzisiaj na poszerzaniu swojej oferty o produkty o innowacyjnych funkcjonalnościach, być może za 3 lata, może za 7 lat, będziemy chodzić do sklepu po 1500 kalorii a nie po ziemniaki, chleb, mleko czy rodzynki. Wydaje się, że to w tym kierunku zmierza – dodał Owerko.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Marian Owerko RSS ALERT    /    Krzysztof Cybruch RSS ALERT    /    Maciej Balsewicz RSS ALERT    /    bValue RSS ALERT    /    start up RSS ALERT    /    Food & Retail Start-Up Star RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.76.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.