Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH: Biznes 4.0: Przemysł spożywczy buduje przewagę w oparciu o technologię (pełna relacja)

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 12:39
FRSiH: Biznes 4.0: Przemysł spożywczy buduje przewagę w oparciu o technologię (pełna relacja)
Biznes 4.0: Przemysł spożywczy buduje przewagę w oparciu o technologię fot. PTWP

O działaniach związanych z biznesem 4.0. Możliwościach wynikających z zastosowania automatyzacji w przedsiębiorstwach zarówno małych, średnich jak i dużych, a także o skutkach pozytywnych i negatywnych będących następstwem coraz częstszego korzystania z maszyn w fabrykach, dyskutowano w trakcie debaty „Biznes 4.0: Przemysł spożywczy buduje przewagę w oparciu o technologię” podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Debata zaczęła się od prezentacji Pawła Jurasa, dyrektora ds. sprzedaży branżowej i kluczowych klientów Balluff Sp. z o.o. zatytułowanej „Mechatronika, automatyzacja, digitalizacja w połączonej ofensywie – talenty i synergia w biznesie poszukiwane od zaraz!”.

Biznes 4.0 a rynek polski

Po tym jako pierwszy głos odnośnie przemysłu 4.0 zabrał Paweł Stefański, prezes zarządu Balluff Sp. z o.o., który upatruje pozytywne skutki dla biznesu 4.0 w Polsce.

– Przyszłość bliższa i dalsza jest dla nas istotna. Optymistycznie podchodzę do faktu wejścia na ścieżkę biznesu 4.0. Jest to krok do przodu. Trudno porównywać się nam do Niemiec, gdzie przemysł 4.0 jest mocno zakorzeniony, podobnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie również inne programy powstały ok. 5-7 lat temu. Krok w tę stronę, jeśli legislacja polskiej platformy dla przemysłu 4.0 zostanie przeprowadzona i powstaną miejsca, gdzie będzie można inspirować się, konsultować, wymieniać doświadczeniami i wiedzą ekspercką, to będzie bardzo dobra sprawa. Czy to wystarczy? Nawet najlepsza legislacja nie wystarczy, jeśli nie będą podjęte pewne działania, które zależą od nas wszystkich, czy pójdziemy tą drogą, ale jeśli zdecydujemy się na ten krok do przodu, to będzie z pewnością lepiej – mówił Paweł Stefański.

Igor Jeliński, ekspert branży spożywczej, wskazał zagrożenia, które mogą spowolnić działania przemysłu 4.0 na polskim rynku, zwłaszcza w segmencie spożywczym.

– Mówiąc o głównym hamulcu można wskazać koszty związane z wprowadzeniem zmian i braki niezbędnej infrastruktury. Do tego dochodzą braki pełnej wiedzy o istniejących rozwiązaniach, brak kultury cyfrowej. To są luki w naszej wiedzy. Przez to w Polsce i innych krajach nie zawsze wiemy o tym, co dzieje się na świecie. Dodałbym też braki dojrzałości organizacyjnej i technologicznej jako trudnej zmiany z powodu różnic pokoleniowych, co też powoduje brak wsparcia ze strony kadry zarządzającej i brak jasnej wizji. Części ludzi, którzy dzisiaj zarządzają spółkami, kształciła się w czasach, gdzie nie było telefonów komórkowych, komputerów, Internetu. Tutaj jest dużo do zrobienia w zakresie wiedzy i wykształcenia. Ważne jest przygotowanie przyszłych liderów do tych zmian, bo przemysł 4.0 to nic innego jak ewolucja – wyjaśnił Igor Jeliński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.