Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fundusze promocji będą przeznaczać 5 proc. środków na ochronę wizerunku polskiej żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, MRiRW
  • Data: 12-04-2013, 13:09

W ministerstwie rolnictwa zostanie utworzona grupa robocza do prac nad wspólnym projektem promocji i ochrony wizerunku polskiej żywności. To efekt rozmów wiceminister rolnictwa Zofii Szalczyk z przewodniczącymi Komisji Zarządzających Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych oraz przedstawicielami organizacji branżowych.

Spotkanie poświęcone było omówieniu roli funduszy w kreowaniu pozytywnego wizerunku polskich produktów na rynkach zagranicznych. W wyniku rozmów ustalono, że z każdego funduszu promocji zostanie przeznaczonych 5 proc. środków na wspólne działania związane z ochroną wizerunku polskich produktów rolno-spożywczych.

Przypomnijmy, że ustawa o funduszach promocji weszła w życie 1 lipca 2009 r. Powołano osiem funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego; wołowego; końskiego; owczego; ziarna zbóż i przetworów zbożowych; owoców i warzyw; mięsa drobiowego oraz ryb.

Fundusze są tworzone z wpłat w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka lub 0,1 proc. wartości pozostałych towarów takich jak zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze pochodzą od producentów rolnych, a przekazywane za pośrednictwem m.in. firm zajmujących się skupem na rachunek prowadzony przez Agencję Rynku Rolnego.

Fundusze promocji mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe, zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe. O wydatkach danego funduszu decyduje komisja zarządzająca.

Od momentu powstania do końca 2011 r. najwięcej zgromadził fundusz promocji mleka - 30,6 mln zł. Fundusz promocji mięsa wieprzowego - 18,7 mln zł; drobiowego - 15,3 mln zł; owoców i warzyw - 11,3 mln zł. Najmniejsze środki są były w dyspozycji funduszu promocji mięsa owczego - tylko 39 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH