Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-07-2017, 14:19
Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności, fot. PFPŻ

- Duże firmy dają sobie radę z eksportem. Są wystarczająco duże żeby mieć dostęp do dobrych kredytów, prawników, zabezpieczeń i otwierać biura handlowe na całym świecie. Moim zdaniem problem leży w niewykorzystaniu potencjału średnich i małych firm - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Andrzej Gantner jest zdania, że rozwiązania proinwestycyjne oraz polityka fiskalna i kredytowa powinny sprzyjać zarówno integracji poziomej, jak i pionowej.

- To zwiększy efektywność wykorzystywanych środków, a zmniejszy zabójczą dla wielu firm cenową konkurencję polsko-polską. Tak działają producenci w innych krajach. Na ostatnich targach World Food jedno z największych stoisk należało do organizacji włoskich producentów żywności tradycyjnej, która posiada biura handlowe w sześciu regionach świata i budżet znacząco wyższy niż wszystkie polskie fundusze promocyjne ze wszystkich branż. U nas coś nie do pomyślenia - mówi.

Dyrektor PFPŻ zwrócił także uwagę na inny przykład współpracy, jakim jest integracja wielu małych i średnich przedsiębiorstw i producentów rolnych w ramach jednego sytemu jakości.

- Pozwala on na wyprodukowanie konkretnego produktu pod konkretną marką w ilości nadającej się do promowania i handlowania na całym świecie. To tak jakby stworzyć markę Polska Szynka produkowaną przez kilkadziesiąt zakładów w oparciu o jednolity jakościowo surowiec z setek gospodarstw rolnych, której promocją i sprzedażą na całym świecie zajęłoby się jedno wspólne biuro handlowe. Inni to potrafią, my z pewnością też. Nie polega to jednak na prowadzeniu firm za rączkę przez urzędników, a na stworzeniu właściwych warunków do tego typu integracji - mówi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rafalski 31-07-2017, 17:27:
Współpraca - działanie wspierające rozwój grup operacyjnych na rzecz innowacji, w Polsce nie nadaje się dla takich inicjatyw niestety.
  • Janek 31-07-2017, 09:17:
Wartość sprzedaży szynki Parma to kilka mld PLN, produkowanej przez wiele małych firm. Ale Polacy tak nie potrafią.
  • Obserwator 30-07-2017, 11:04:
Wspierać lokalnych liderów zmian, zdolnych do tworzenia takich projektów.
Niestety aktualny PROW nie wykorzystał tej szansy. Działanie Współpraca jest karykaturą tego co można było zrobić. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii, pozostaje problem kompetencji.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH