Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm

- Duże firmy dają sobie radę z eksportem. Są wystarczająco duże żeby mieć dostęp do dobrych kredytów, prawników, zabezpieczeń i otwierać biura handlowe na całym świecie. Moim zdaniem problem leży w niewykorzystaniu potencjału średnich i małych firm - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Gantner: Nie wykorzystujemy potencjału eksportowego małych i średnich firm
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności, fot. PFPŻ

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-07-2017, 14:19

Andrzej Gantner jest zdania, że rozwiązania proinwestycyjne oraz polityka fiskalna i kredytowa powinny sprzyjać zarówno integracji poziomej, jak i pionowej.

- To zwiększy efektywność wykorzystywanych środków, a zmniejszy zabójczą dla wielu firm cenową konkurencję polsko-polską. Tak działają producenci w innych krajach. Na ostatnich targach World Food jedno z największych stoisk należało do organizacji włoskich producentów żywności tradycyjnej, która posiada biura handlowe w sześciu regionach świata i budżet znacząco wyższy niż wszystkie polskie fundusze promocyjne ze wszystkich branż. U nas coś nie do pomyślenia - mówi.

Dyrektor PFPŻ zwrócił także uwagę na inny przykład współpracy, jakim jest integracja wielu małych i średnich przedsiębiorstw i producentów rolnych w ramach jednego sytemu jakości.

- Pozwala on na wyprodukowanie konkretnego produktu pod konkretną marką w ilości nadającej się do promowania i handlowania na całym świecie. To tak jakby stworzyć markę Polska Szynka produkowaną przez kilkadziesiąt zakładów w oparciu o jednolity jakościowo surowiec z setek gospodarstw rolnych, której promocją i sprzedażą na całym świecie zajęłoby się jedno wspólne biuro handlowe. Inni to potrafią, my z pewnością też. Nie polega to jednak na prowadzeniu firm za rączkę przez urzędników, a na stworzeniu właściwych warunków do tego typu integracji - mówi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    systemy jakości RSS ALERT    /    wsparcie eksportu RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport polskiej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Kubanek 2017-07-28 08:55:48
    Niestety w Polsce barierą jest prywata i dbanie o wyłącznie własny czubek nosa. Od dawien dawna mówię, że bez radykalnej zmiany mentalności nie ma co myśleć o budowaniu normalności w tym kraju, szczególnie w zakresie współpracy w sektorze rolno-spożywcznym. Tylko radykalna zmiana w podejściu do współpracy, tj. postawienie na kooperatywy i spółdzielczość pozwoli nam na konkurowanie z zagranicą. Podam przykład tylko lokalny przykład, Cebularz Lubelski ma certyfikat ChOG a jedynie kilka piekarni go posiada. Reszta robi jak chce, tzn. do bani, bo wiem jak powinien smakować dobry produkt tego typu, a bardzo trudno jest trafić, taki \"akuratny\". I akurat te, które mają ten durny unijny wymysł, są w sam raz. Wniosek taki, że lepiej schować własne ego producenta do kieszeni i skupić się na zadowoleniu klientów, a nie ich oszukiwaniu.
  • Obserwator 2017-07-30 11:04:17
    Wspierać lokalnych liderów zmian, zdolnych do tworzenia takich projektów. Niestety aktualny PROW nie wykorzystał tej szansy. Działanie Współpraca jest karykaturą tego co można było zrobić. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii, pozostaje problem kompetencji.
  • Janek 2017-07-31 09:17:59
    Wartość sprzedaży szynki Parma to kilka mld PLN, produkowanej przez wiele małych firm. Ale Polacy tak nie potrafią.
  • Rafalski 2017-07-31 17:27:42
    Współpraca - działanie wspierające rozwój grup operacyjnych na rzecz innowacji, w Polsce nie nadaje się dla takich inicjatyw niestety.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.252.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.