Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gantner, PFPŻ: O trendach i wyzwaniach dla producentów żywności na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2018 (wideo)

  • Autor: Olimpia Wolf; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2018, 10:46
Gantner, PFPŻ: O trendach i wyzwaniach dla producentów żywności na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2018 (wideo)
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

Ogólnogospodarcze wyzwania dotyczące żywności - eksport, makro, mikro środowisko, uregulowania prawne Unii Europejskie, Brexit - to zagadnienia, o których warto rozmawiać na Europejskim Kongresie Gospodarczym, na który wszystkich serdecznie zapraszamy - mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Jakie są obecnie najważniejsze wyzwania dla producentów żywności? Jest kilka obszarów, na które muszą zwrócić uwagę producenci żywności, jeśli myślą o dalszym rozwoju i ekspansji. Przede wszystkim warto zauważyć trend, który mocno się rozwija, czyli żywność naturalna, trend clean label, czyli jak najmniej dodatków do żywności, jak najbardziej czysta etykieta - mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

- Drugi trend to powrót do tradycyjnej żywności, ale co ciekawe - jest to tradycyjna żywność, która musi być w sposób nowoczesny wytworzona i to jest na pewno bardzo duże wyzwanie. To musi też być tradycyjna żywność, która jest masowo produkowana, a zarazem musi być bardzo bezpieczna, czyli też nowe formy przetwarzania, pakowania i dystrybucji - to wszystko ma bardzo duże znaczenie - dodaje.

- Niewątpliwie dużym wyzwaniem dla producentów żywności jest obecnie kreowanie marek. Warto zauważyć, że głównymi kanałami komunikacyjnymi, w których kreuje się marki, nie są już tradycyjne kanały, takie jak telewizja, ale kanały związane z mediami społecznościowymi, w których bardzo szybko można markę wykreować i równie szybko można tę markę stracić. To jest potężne wyzwanie dla producentów żywności - tłumaczy.

- Warto zauważyć to, co jest już trendem i to, co widać wyraźnie, czyli nastawienie na specyficzne formy odżywiania się, takie jak wegetarianizm czy weganizm. Tu widzimy wzrosty bardzo potężne, jeżeli chodzi o produkty żywnościowe. Tego absolutnie nie można lekceważyć - podkreśla Gantner.

- Wydaje się, że są to trendy, które tak szybko się nie odwrócą. Uważam, że nawet najwięksi producenci żywności muszą dywersyfikować swoje grupy produktowe właśnie pod tym kątem. Oznacza to między innymi również pewnego rodzaju personifikowanie żywności, czyli dopasowanie żywności pod specyficzne grupy. Warto zauważyć, że nie tylko młodzi ludzie są w tej chwili bardzo ważną grupą, ale mówimy w tej chwili o silver economy, czyli o grupie osób starszych, których jest coraz więcej. Wiemy, jak to będzie wyglądało już za 10, 15 lat i moim zdaniem będzie to jedna z wiodącym grup konsumenckich. Firmy, które nie będą miały oferty dla tej grupy, na pewno nie będą w stanie utrzymać mocnej pozycji na rynku - tłumaczy dyrektor generalny PFPŻ.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.