Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gantner: Sam przemysł spożywczy nie może być rozwiązaniem problemu otyłości

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2015, 13:33
Gantner: Sam przemysł spożywczy nie może być rozwiązaniem problemu otyłości
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności, fot. PFPŻ

Przemysł spożywczy może być częścią – poprzez swoje działania - rozwiązania problemu nadwagi i otyłości w Polsce, jednak nie może być jedynym rozwiązaniem w tym zakresie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Jak tłumaczy Andrzej Gantner, żaden produkt spożywczy funkcjonujący na rynku nie może być szkodliwy czy tez niezdrowy sam w sobie. Natomiast szkodliwe i niezdrowe mogą być nawyki żywieniowe i związany z nimi styl życia.

- Aby przeciwdziałać otyłości konieczna jest przede wszystkim edukacja dotycząca roli zbilansowanej diety i umożliwiająca dokonywanie przez konsumentów racjonalnych wyborów żywieniowych. Odpowiedzialność za własne zdrowie i umiar w spożywaniu każdego rodzaju żywności, to niewątpliwie ważny element prewencji nadwagi i otyłości. Istnieje wiele grup produktów żywnościowych, które są tylko dodatkiem do codziennej diety, spożywanym głównie dla przyjemności. Spożywanie ich w nadmiarze, przy jednoczesnym braku aktywności fizycznej, nie jest zalecane żywieniowo i może być powodem nadwagi i otyłości. I właśnie z tym nadmiernym spożyciem konsumenci mają największe problemy - komentuje dyrektor PFPŻ.

Aby przeciwdziałać nadwadze i otyłości, producenci żywności w Polsce przeprowadzają szereg działań. Jednym z nich jest refolmulacja produktów, czyli zmiana ich składu. - Jest to bardzo długotrwały proces, który dzieje się na polskim rynku już od kilku lat i polega na ograniczeniu ilości soli, cukrów i tłuszczów w żywności (w niektórych przypadkach nawet do 70 proc.!). Nie da się jednak tego przyspieszyć, ponieważ ingerencja w skład produktu nie może doprowadzić do braku jego akceptacji przez konsumentów. Dlatego też tak ważna jest współpraca przemysłu żywnościowego z naukowcami oraz wsparcie systemowe dla innowacji w tym zakresie, szczególnie, że inwestycje w refolmulacje są bardzo kosztowne i trudne technologicznie. Warto podkreślić, że chleb bez soli jest nie tylko niesmaczny, ale także pozbawiony wielu technologicznych właściwości, a cukier w dżemie nie da się zastąpić bez konieczności użycia szeregu dodatkowych substancji konserwujących - mówi Gantner.

Jego zdaniem, dobrym przykładem tego typu dylematów są prace technologów nad zastępowaniem cukru glikozydami stewiolowymi, ponieważ w większych ilościach ten naturalny słodzik zmienia smak produktów, dlatego jak na razie producenci stosują mieszanki, gdzie i tak cukier stanowi około 50 proc. substancji słodzących.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 619) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.