Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Gantner: Za zdeterminowanym przedsiębiorcą musi stać system, który go wspiera

- Wszyscy handlowcy walczą o sprzedaż. Natomiast za przedsiębiorcą pełnym pasji i determinacji musi stać system, który go wspiera, a nie utrudnia mu działanie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Gantner: Za zdeterminowanym przedsiębiorcą musi stać system, który go wspiera
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności

Andrzej Gantner sceptycznie odniósł się do stereotypu polskiego handlowca, który jest w stanie sprzedać wszystko i wszędzie.

- Nie spotkałem handlowca, z jakiegokolwiek kraju, który nie chciałby sprzedać. Nie jest tak, że handlowiec niemiecki czy hiszpański to zblazowany człowiek, któremu nie zależy na wyniku. Są tak samo dobrymi handlowcami jak nasi, o czym świadczą ich wyniki handlowe. Tak samo walczą, a w dodatku maja za sobą bardzo dobre i zasobne finansowo zaplecze. Polscy przedsiębiorcy wykazują się bardzo dużą determinacją, ale mamy mnóstwo do nadrobienia, a bez eksportu trudno myśleć o rozwoju. Niestety tamci nie będą siedzieć i patrzeć jak zabieramy im rynki - dodaje.

Dyrektor PFPŻ zauważa, że na rynkach eksportowych, zarówno w UE, jak i poza nią, polscy producenci spotykają się z potężną konkurencją, która w dodatku dysponuje silnym zapleczem finansowym.

- Jest to konkurencja tym groźniejszą, że zasobniejsza, z większym marginesem bezpieczeństwa finansowego. Wszyscy handlowcy walczą o sprzedaż. Natomiast za przedsiębiorcą pełnym pasji i determinacji musi stać system, który go wspiera, a nie utrudnia mu działanie. To trochę jak na wojnie. Polscy żołnierze uchodzą za najwaleczniejszych na świecie, ale wszyscy wiedzą, że wojny wygrywa się tylko wtedy jeżeli waleczność wspierana jest odpowiednim stabilnym zapleczem, silną ekonomią i mądra strategią. Same hasła nie wystarczą - dodaje.

Gantner przyznaje, że często pierwsze wejście na nowy rynek z efektem świeżości, dobrej jakości i ceny wychodzi polskim producentom dobrze. Jednak po pewnym czasie, konkurencja z innych krajów podejmuje walkę o odzyskanie rynku. Nie zawsze udaje nam się obronić zajmowaną pozycję.

- Póki co bronimy się w większości krajów, co najwyżej nie rozwijamy się dalej tak, jak byśmy chcieli. Wszyscy eksperci podkreślają, że naszym motorem sukcesu jest właściwa kombinacja ceny do jakości. Jeśli zostanie ona zaburzona, a koszty, nie tylko w przemyśle żywnościowym, w Polsce rosną bardzo szybko, to zetkniemy się realnymi problemami, bo ktoś zacznie być od nas bardziej konkurencyjny. Firmy słodyczowe produkujące pod private label do Anglii już skarżą się, że zaczynają przegrywać niektóre przetargi, bo angielskie lub firmy z innych krajów potrafią być tańsze. Trzeba się z tym liczyć - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport polskiej żywności RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.