Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gantner: Za zdeterminowanym przedsiębiorcą musi stać system, który go wspiera

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2017, 15:23
Gantner: Za zdeterminowanym przedsiębiorcą musi stać system, który go wspiera
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej federacji Producentów Żywności

- Wszyscy handlowcy walczą o sprzedaż. Natomiast za przedsiębiorcą pełnym pasji i determinacji musi stać system, który go wspiera, a nie utrudnia mu działanie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Andrzej Gantner sceptycznie odniósł się do stereotypu polskiego handlowca, który jest w stanie sprzedać wszystko i wszędzie.

- Nie spotkałem handlowca, z jakiegokolwiek kraju, który nie chciałby sprzedać. Nie jest tak, że handlowiec niemiecki czy hiszpański to zblazowany człowiek, któremu nie zależy na wyniku. Są tak samo dobrymi handlowcami jak nasi, o czym świadczą ich wyniki handlowe. Tak samo walczą, a w dodatku maja za sobą bardzo dobre i zasobne finansowo zaplecze. Polscy przedsiębiorcy wykazują się bardzo dużą determinacją, ale mamy mnóstwo do nadrobienia, a bez eksportu trudno myśleć o rozwoju. Niestety tamci nie będą siedzieć i patrzeć jak zabieramy im rynki - dodaje.

Dyrektor PFPŻ zauważa, że na rynkach eksportowych, zarówno w UE, jak i poza nią, polscy producenci spotykają się z potężną konkurencją, która w dodatku dysponuje silnym zapleczem finansowym.

- Jest to konkurencja tym groźniejszą, że zasobniejsza, z większym marginesem bezpieczeństwa finansowego. Wszyscy handlowcy walczą o sprzedaż. Natomiast za przedsiębiorcą pełnym pasji i determinacji musi stać system, który go wspiera, a nie utrudnia mu działanie. To trochę jak na wojnie. Polscy żołnierze uchodzą za najwaleczniejszych na świecie, ale wszyscy wiedzą, że wojny wygrywa się tylko wtedy jeżeli waleczność wspierana jest odpowiednim stabilnym zapleczem, silną ekonomią i mądra strategią. Same hasła nie wystarczą - dodaje.

Gantner przyznaje, że często pierwsze wejście na nowy rynek z efektem świeżości, dobrej jakości i ceny wychodzi polskim producentom dobrze. Jednak po pewnym czasie, konkurencja z innych krajów podejmuje walkę o odzyskanie rynku. Nie zawsze udaje nam się obronić zajmowaną pozycję.

- Póki co bronimy się w większości krajów, co najwyżej nie rozwijamy się dalej tak, jak byśmy chcieli. Wszyscy eksperci podkreślają, że naszym motorem sukcesu jest właściwa kombinacja ceny do jakości. Jeśli zostanie ona zaburzona, a koszty, nie tylko w przemyśle żywnościowym, w Polsce rosną bardzo szybko, to zetkniemy się realnymi problemami, bo ktoś zacznie być od nas bardziej konkurencyjny. Firmy słodyczowe produkujące pod private label do Anglii już skarżą się, że zaczynają przegrywać niektóre przetargi, bo angielskie lub firmy z innych krajów potrafią być tańsze. Trzeba się z tym liczyć - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 010) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH