Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gemius: Polskie internautki kochają Instagram

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2017, 10:11
Gemius: Polskie internautki kochają Instagram
fot. shutterstock

Aplikacja Instagram w Polsce przyciąga przed ekrany nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn. Z aplikacji mobilnej Instagram korzystało w sierpniu 2,1 mln polskich internautek, co stanowi 72 proc. ogółu użytkowników tej aplikacji (3 mln). Średnia dzienna odwiedzalność aplikacji Instagram wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i zaledwie 225 tys. dla mężczyzn - wynika z badania Gemius.

- Z perspektywy biznesowej, a dokładniej patrząc na możliwości monetyzacji, fakt iż aplikacja jest tak bardzo kobieca niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek ─ komentuje Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa. 

W skali miesiąca można zauważyć dni, kiedy z aplikacji korzystało nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn. Taka sytuacja miała miejsce 18, 20 i 30 sierpnia. 

Jak wynika z badania Gemius najwyższą liczbę użytkowników obu płci zanotowano w poniedziałek 7 sierpnia (1,6 mln kobiet, 361 tys. mężczyzn). Tego dnia dysproporcja udziału kobiet i mężczyzn wyraźnie zmalała – pań było około cztery razy więcej niż panów (źródło: Gemius/PBI). ─ Tematyka lifestylowa zazwyczaj znacznie bardziej przyciąga kobiety niż mężczyzn i to bez względu na rodzaj medium. Tak dzieje się w telewizji, prasie, a także w internecie. Biorąc pod uwagę ten fakt, nie jest zaskakujące, że w aplikacji Instagram królują kobiety. Przecież to kobiety znacznie chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia i właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram. Kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. Nie tylko Instagram jest zdominowany przez słabą płeć. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn ─ dodaje Wiercińska.

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7–75 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH