Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Grauer, KPMG na FRSIH: Nie należy bać się sprzedaży firmy

W procesie sprzedaży firmy potrzebnych jest wielu doradców. Właściciele firm nie do końca wiedzą, co jest dla nich najlepsze. Doradca musi im uświadomić jakie są opcje transakcyjne. To nie zawsze jest sprzedaż, ale też alianse, połączenia. Doradca pomoże spojrzeć na firmę z szerszej perspektywy. Trudno samemu oszacować jaka będzie wartość firmy za 10 lat - mówił Piotr Grauer, dyrektor, Deal Advisory, zespół fuzji i przejęć, KPMG.

Grauer, KPMG na FRSIH: Nie należy bać się sprzedaży firmy
Piotr Grauer, dyrektor, Deal Advisory, zespół fuzji i przejęć, KPMG
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 05-11-2019, 17:15

Wojciech Kruszewski sprzedał udziały w spółce Partner Grupie Eurocash. Doradzała mu firma KPMG.

- Prowadzenie firmy to ryzyko, nie wszyscy chcą je podejmować. Nasza firma była dość duża, zatrudniała około 700 osób i prowadziła ok. 25 marketów. Przyznam, że pierwsze oferty ze strony inwestorów mnie nie interesowały - mówił Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding.

- Temat sprzedaży firmy jest bardzo obszerny. W procesie potrzebnych jest wielu doradców. W wielu firmach proces przebiega burzliwie. Właściciele firm nie do końca wiedzą, co jest dla nich najlepsze. Doradca musi im uświadomić jakie są opcje transakcyjne. To nie zawsze jest sprzedaż, ale też alianse, połączenia. Doradca musi pomóc spojrzeć na firmę z szerszej perspektywy. Trudno samemu oszacować jaka będzie wartość firmy za 10 lat - mówił Piotr Grauer, dyrektor, Deal Advisory, zespół fuzji i przejęć, KPMG.

- Żeby w ogóle pojawiła się opcja sprzedaży firmy, trzeba najpierw mieć przedsiębiorstwo w dobrej kondycji. Każdy dobry produkt się sprzeda. Najtrudniej mają firmy małe, które z jednej strony dużego gracza nie interesują, a z drugiej - mały małego nie kupuje. To samo dotyczy firm, które nie są przygotowane do takich transakcji, nie przechodziły audytów, nie mają odpowiednich systemów informatycznych. Trzeba być przygotowanym do przekazania firmy - dodał Wojciech Kruszewski.

- Nie należy się bać takich transakcji. To powszechna praktyka w krajach rozwiniętych. Nie ma w tym nic złego, szczególnie jeśli nowy właściciel ma pomysł na firmę. Warto jednak od początku skorzystać z oferty profesjonalnego doradcy. W 95 proc. przypadków, właściciel, który chce sprzedać swoją firmę, robi to pierwszy raz. Kupujący natomiast specjalizuje się w akwizycjach. Doradca będzie wiedział czego pilnować, aby sfinalizować transakcję - podsumował Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KPMG RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.