REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grecy preferują zakupy w promocyjnych cenach

  • Autor: MondayNews.pl
  • Data: 15-07-2015, 11:28
Grecy preferują zakupy w promocyjnych cenach
Grecy najchętniej robią zakupy w supermarketach na promocjach/ fot. shutterstock

Współczesną Grecję charakteryzuje brak zaufania do banków oraz niski wskaźnik optymizmu. Jej mieszkańcy najchętniej kupują w supermarketach, łowiąc promocje i rezygnując z bardziej kosztownych produktów. Nic jednak nie wskazuje na to, że ich sytuacja się poprawi w ciągu najbliższych lat.

REKLAMA

Wnioski z konferencji zorganizowanej przez Self Service Magazine, dotyczącej m.in. zachowań konsumentów w czasach kryzysu gospodarczego, która odbyła się w Atenach pod koniec czerwca br., nie pozostawiają złudzeń co do kondycji społeczeństwa. W 2005 roku wskaźnik optymizmu wśród Greków wzrósł w trakcie olimpiady, która odbywała się w ich kraju. Po jej zakończeniu szybko spadł i z małymi wahaniami utrzymywał się poniżej minus 50 aż do ostatnich wyborów, kiedy wygrała partia lewicowa. Wtedy wiele osób uwierzyło, że sytuacja Grecji zacznie się poprawiać, a wraz z nią ich status. Jednak wydarzenia ostatnich miesięcy spowodowały załamanie optymizmu konsumentów do poziomu minus 74, czyli blisko skrajnej wartości minus 100. Grecy spodziewają się, że ich standard życia w najbliższym czasie się jeszcze bardziej pogorszy.

Według instytutu badawczego MRB Hellas S.A. aż 34 proc. Greków dokonuje bardzo przemyślanych zakupów w sklepach, które polegają na rezygnacji z istotnego zakupu dla rodziny na rzecz bardziej potrzebnego. Ten segment badanych to osoby, którym ledwo starcza pieniędzy na koniec miesiąca i to oni z pewnością zagłosowali w referendum przeciwko dalszemu zaciskaniu pasa i zagranicznej pomocy.

Obecnie w greckich sklepach rządzą promocje, które cieszą się ogromnym powodzeniem. Na przeciętny koszyk o wartości 28 euro (tyle przeciętnie Grek wydaje podczas zakupów) aż 39 proc. stanowią produkty będące aktualnie w promocji. Z danych Nielsena wynika, że udział sprzedaży promocyjnej wciąż rośnie w Grecji (z 2 proc. w 2011 roku do 35 proc. obecnie), podczas gdy w Europie utrzymuje się on na niezmiennym poziomie (ok. 20 proc.).

Supermarkety cieszą się dużą popularnością (wskaźnik zaufania Greków oscyluje w okolicach 10 przy skali od minus 100 do plus 100), w przeciwieństwie do banków, które wzbudzają bardzo negatywne odczucia, bliskie dolnego minimum).  

- Grecy uważają, że są oszukiwani przez instytucje bankowe i że to one są winne zadłużenia ich kraju. Są również przeświadczeni o tym, że będą ponosić konsekwencje takiej sytuacji, choć sami tych pożyczek nie brali, mówi Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA, jeden z prelegentów konferencji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH