Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Grecy preferują zakupy w promocyjnych cenach

Strona 2 z 2


Autor: MondayNews.pl
Data: 15-07-2015, 11:28

Mieszkańcy Grecji wysokim zaufaniem darzą Lidl, który określa się mianem sieci europejskiej, ale korzysta z lokalnych dostawców, co mocno akcentuje w swojej bieżącej komunikacji. Dzięki przekazowi, że sprzedaje produkty tanio, w dodatku greckie, na czym zarabiają krajowe firmy, zyskał lojalnych klientów i większe obroty. Ponadto prowadzi on przejrzystą politykę zatrudnienia w Grecji, a jego pracownicy otrzymują przyzwoite pensje, co nie jest tym kraju częste.

Bardzo spadła lojalność Greków wobec marek. Klienci coraz częściej z nich rezygnują na rzecz niemarkowych produktów o podobnej użyteczności, w niższej cenie.

- Produkty marek własnych bardzo często mają podobną jakość do produktów marek narodowych, ale są od nich tańsze. W czasie kryzysu, gdy budżety rozporządzalne gospodarstw domowych spadają, klienci mniejszą wagę przykładają do statusu, jaki niosą za sobą marki narodowe, natomiast więcej uwagi poświęcają na rozsądne kupowanie, dodaje Sebastian Starzyński.

Dużą popularnością cieszą się gazetki promocyjne. Jest wielu tzw. łowców promocji, którzy kupują tylko wtedy, gdy wiedzą, że ceny są niskie. 60 proc. osób szuka specjalnych ofert w sklepach, przeglądając je na półkach. 59 proc. Greków porównuje ceny na stronach internetowych lub w gazetkach handlowych, zanim wejdzie do sklepu. Po rozpoznaniu cen wybierają ten, w którym mogą najtaniej kupić konkretny zestaw produktów. 42 proc., nie kupuje po normalnych cenach tj. jeżeli produkt nie jest przeceniony, odstawiają go na półkę. 39 proc. ogranicza swoje zakupy praktycznie wyłącznie do marek własnych sieci handlowych w większości kategorii.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kryzys w Grecji RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.