Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Grupa Raben stawia na współpracę z rynkiem niemieckim

Niemcy są dla Polski głównym partnerem handlowym, odpowiedzialnym za ok. 1/4 eksportu i importu. Nic więc dziwnego, że Grupa Raben intensywnie rozwija sieć bezpośrednich połączeń z tym rynkiem – obecnie to już 90 codziennych linii. Wyjątkową rolę, jaką odgrywa operator logistyczny we współpracy obu krajów podkreśla fakt, że Grupa Raben była sponsorem tegorocznych obchodów Dnia Jedności Niemiec w Warszawie.

Grupa Raben stawia na współpracę z rynkiem niemieckim
fot. materiały prasowe

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 22-10-2019, 11:30

3 października w siedzibie ambasady Republiki Federalnej Niemiec uroczyście świętowano Dzień Jedności Niemiec. Gospodarzem wydarzenia był ambasador Niemiec w Polsce Rolf Nikiel, a wśród gości znaleźli się m.in. minister spraw zagranicznych Jacek Czaputowicz oraz delegacja Grupy Raben – już drugi rok z rzędu jako przedstawiciele sponsora. Podczas obchodów zwrócono uwagę na znaczenie relacji gospodarczych między tymi krajami. Liczby nie pozostawiają żadnych wątpliwości w tej kwestii: Republika Federalna Niemiec odpowiada za 28,1% całości polskiego eksportu oraz 22,4% całości polskiego importu, co czyni ją najważniejszym partnerem dla polskiej gospodarki, a dla Grupy Raben oznacza ogromny potencjał biznesowy.

Raben Group w ostatnich latach dynamicznie inwestuje i rozwija się na rynku niemieckim. Zbudowanie na bazie 40 oddziałów własnej sieci transportowej i konsekwentne wdrażanie najnowszych rozwiązań IT w sektorze logistyki stworzyły nowe perspektywy rozwoju dla samej firmy, ale także dla wszystkich jej klientów. Ważną rolę mają tutaj do odegrania bezpośrednie dzienne połączenia na linii PL-DE, których głównym założeniem jest podwojenie ilości przesyłek w najbliższych latach.

- System połączeń drobnicowych Raben pomiędzy dwoma krajami to obecnie 90 codziennych linii, dzięki którym 98% przesyłek z Polski trafia bezpośrednio do lokalnych oddziałów niemieckich, odpowiadających za finalną dystrybucję do klienta zlokalizowanego w obszarze działania danego depotu.” – tłumaczy Łukasz Lubański, dyrektor ds. rozwoju polsko-niemieckiego rynku w Grupie Raben. – „Równolegle – dzięki takiemu modelowi – nasi koledzy z Raben Germany oferują klientom bezpośredni załadunek i wysyłkę towaru do Polski jeszcze tego samego dnia po odbiorze u klienta.: – zaznacza.

Wyniki wrześniowe firmy pokazują wzrost zlecań na poziomie 30% rok do roku, co potwierdza, iż działania realizowane przez Grupę Raben spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów biznesowych w Polsce i Niemczech. Jednocześnie ekonomiści ostrzegają, że gospodarka Niemiec wchodzi w okres spowolnienia lub nawet recesji. Paradoksalnie, kryzys za zachodnią granicą może, przynajmniej w pierwszym okresie, okazać się korzystny dla polskiej koniunktury. Stwarza bowiem szansę, iż dobrej jakości produkty z Polski w konkurencyjnej cenie znajdą jeszcze większe uznanie niemieckich konsumentów. Raben jest przygotowany na taki rozwój wydarzeń i ostatnie, wrześniowe inwestycje w bezpośrednie połączenia z Poznania w rejon Bremy, Braunschweig, Duisburg oraz Hannover i Osnabrück są najlepszym potwierdzeniem przemyślanej strategii.

- Jako wiodąca firma z branży TSL jesteśmy na to gotowi. Mamy bardzo dobry produkt, znakomitych pracowników i kompleksową ofertę, bowiem obsługa codziennych linii drobnicowych to nie tylko fizyczny transport – to także doradztwo i logistyka na terenie Niemiec i Polski. To sprawia, że widzimy w nowej sytuacji więcej szans niż zagrożeń – podsumowuje Łukasz Lubański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Lubański RSS ALERT    /    Raben RSS ALERT    /    Raben Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.