REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grywalizacja jako metoda motywowania pracowników

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 12:03
Grywalizacja jako metoda motywowania pracowników
Fot. shutterstock

Grywalizacja jest modyfikowaniem zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych m.in. z gier fabularnych. Ma to pozwolić na uatrakcyjnienie pracownikom czynności, które wydają się nudne lub rutynowe. Technika ta opiera się na przyjemności, jaką sprawia ludziom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. Coraz więcej firm stosuje grywalizację, aby budować i podtrzymywać motywację swoich pracowników.

REKLAMA

W grywalizacji można zastosować wiele elementów, aby osiągnąć założone wcześniej cele. Należą do nich między innymi paski postępu, odznaki do osiągnięcia, wprowadzenie poziomów trudności, rankingi, a także różnego typu systemy nagradzania, kolekcjonowania czy też wymiany. Grywalizacja może znaleźć zastosowanie w wielu branżach, takich jak marketing, sprzedaż, edukacja czy też finanse.

Wydawać by się mogło, że grywalizacja jest techniką wykorzystywaną od zaledwie kilku lat, tymczasem jednak system ten jest stosowany już od dawna. Już w PRL-u starano się motywować pracowników poprzez wprowadzanie między nimi elementu  rywalizacji. Samo pojęcie grywalizacji zaczęło rozpowszechniać się w 2010 roku, kiedy to wzbudziło zainteresowanie handlowców, programistów i osoby zajmujące się zarządzaniem.

Przykład wykorzystania grywalizacji może stanowić Akademia Asów, przygotowany i wdrożony przez firmę Red Bull. Wprowadzone zmiany miały na celu zwiększenie zaangażowania pracowników sprzedaży. Program został stworzony zgodnie ze światem marki, a osią jego akcji są wydarzenia organizowane przez markę Red Bull.  Zostały w nim ujęte wszystkie działania handlowców, dzięki czemu gratyfikowana jest cała ich praca.

– Tego typu narzędzia zwiększają zaangażowanie pracowników, a przy okazji pozwalają również lepiej przekazać cele i zweryfikować ich rozumienie – mówi Wiktor Miałkowski z firmy Pro Business Solutions, która przygotowywała aplikację. – Dzięki aplikacji zarówno szeregowi pracownicy, jak i ich menedżerowie mogą otrzymywać na bieżąco, zwięźle przedstawione informacje na temat efektów swoich działań. 

Zadaniem Akademii Asów było utrzymanie stałego poziomu motywacji pracowników niezależnie od okresu rozliczeniowego, a to zmierzało do uniknięcia cokwartalnego „dobijania targetów”.

Dodatkowym wyzwaniem jest zbudowanie i utrzymanie zaangażowania wszystkich pracowników i to przez cały okres trwania programu. Dobrze przygotowana grywalizacja aktywizuje zarówno tych najlepszych, jak i  tych z końca stawki. Osiąga się to przez zmianę formy komunikacji, jak i odpowiednie rozłożenie zadań w czasie oraz podział na działania indywidualne i zespołowe.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dimko 09-08-2016, 15:00:
mam coś takiego w pracy i jest mi od tego niedobrze. Jestem zawsze w czołówce jeśli chodzi o osiągi, więc nie mam z tym problemów. Grywalizacja wprowadza coraz nowe elementy - z jednej strony, z drugiej słabsi zaczynają ryć w pracy bez opamiętania. Akademia Asów to też przesunięcie finansów z nagrody pracownika na firmę prowadzącą.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH