Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

GUS: Lepsze nastroje konsumenckie w sierpniu

W sierpniu 2016 r. poprawiły się zarówno bieżące jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) był wyższy o 1,8 p. proc. w stosunku do lipca i i wyniósł -3,8 - podał w piątek GUS.

GUS: Lepsze nastroje konsumenckie w sierpniu
fot. shutterstock

Główny Urząd Statystyczny wraz z Narodowym Bankiem Polskim od stycznia 2004 r. co miesiąc bada koniunkturę konsumencką. Najważniejszymi wskaźnikami, obliczanymi na podstawie badań są bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) - pokazujący bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), który z kolei obrazuje oczekiwane w najbliższych miesiącach zmiany w tendencjach konsumpcji indywidualnej. Wskaźniki te mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

"Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż w lipcu. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 4,8 p. proc.). Dla ocen przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego odnotowano wzrosty odpowiednio o 2,1; 1,2 i 1,0 p. proc. Nieznacznie niższą wartość zaobserwowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 p. proc.)" - napisał GUS w piątkowym komunikacie.

W porównaniu do sierpnia 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,1 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), czyli taki, który syntetycznie opisuje oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,3 p. proc. w stosunku do lipca i ukształtował się na poziomie -7,3.

"Wszystkie składowe wskaźnika osiągnęły wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił dla ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia (o 6,4 p. proc.) i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 3,6 p. proc.)." - podał Urząd.

W sierpniu br. WWUK osiągnął wartość o 5,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.