Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GUS: Przedsiębiorcy wskazują na pogorszenie nastrojów konsumentów

  • Autor: PAP
  • Data: 21-11-2014, 16:48

Badani przez Główny Urząd Statystyczny przedsiębiorcy wskazali na wzrost koniunktury gospodarczej w listopadzie, pogorszyły się natomiast nastroje konsumentów - wynika z piątkowego komunikatu GUS.

"Wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej (SI) kształtuje się w listopadzie na poziomie wyższym niż przed miesiącem i przed rokiem" - poinformował GUS. Urząd wskazał, że w listopadzie, w porównaniu z poprzednim miesiącem, rosną wartości wszystkich składowych wskaźnika syntetycznego poza składową w usługach, z czego w największym stopniu w przemyśle i handlu.

"W skali roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w handlu i budownictwie. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano wzrost ocen diagnostycznych i prognostycznych. W skali roku ma miejsce wzrost obu składowych - w większym stopniu ocen prognostycznych niż diagnostycznych. Składowe wskaźnika syntetycznego koniunktury gospodarczej z zakresu przemysłu, budownictwa i handlu, a także składowe prognostyczne, przyjęły wartości powyżej 100" - napisano w komunikacie.

Z informacji GUS wynika, że poprawę koniunktury w przetwórstwie przemysłowym sygnalizuje 15 proc. badanych przedsiębiorstw, a jej pogorszenie 13 proc. Przed miesiącem było to odpowiednio 16 proc. i 14 proc. "Oceny bieżącego portfela zamówień, produkcji i sytuacji finansowej są korzystne, odpowiednie przewidywania są negatywne. Ceny wyrobów przemysłowych mogą nadal spadać" - napisano.

Zgodnie z badaniami GUS ogólny klimat koniunktury w budownictwie oceniany jest bardziej negatywnie, niż w październiku, ale mniej pesymistycznie niż w analogicznym miesiącu ostatnich trzech lat. Oceny bieżące i prognozy portfela zamówień, produkcji budowlano-montażowej oraz sytuacji finansowej są bardziej niekorzystne od formułowanych przed miesiącem. Poprawę koniunktury sygnalizuje 10 proc. przedsiębiorstw, a jej pogorszenie 24 proc. (przed miesiącem odpowiednio 11 proc. i 22 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Przedsiębiorcy spodziewają się nieco większego od zapowiadanego w październiku spadku cen robót budowlano-montażowych" - dodał GUS.

Nieco mniej optymistycznie niż w październiku, ale lepiej niż w analogicznym miesiącu poprzednich trzech lat oceniany jest w listopadzie ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym. "Poprawę koniunktury sygnalizuje 18 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie 13 proc. (przed miesiącem odpowiednio 19 proc. i 12 proc.). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - wyjaśnił GUS.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.