Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GUS: przedsiębiorstwa usługowe oceniają koniunkturę negatywnie

  • Autor: PAP
  • Data: 20-01-2012, 14:32

W styczniu w większości badanych sekcji przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest negatywnie - podał w piątek GUS w komunikacie.

Według GUS najbardziej pesymistyczne oceny, gorsze niż w grudniu i przed rokiem, formułują jednostki z sekcji pozostała działalność usługowa, a także - choć w mniejszym stopniu - firmy z sekcji działalność związana z kulturą, rozrywką i rekreacją.

Natomiast najlepsze oceny koniunktury "zgłaszają jednostki z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa, są one jednak mniej korzystne niż w grudniu i styczniu ubiegłego roku". "Również pozytywnie oceniają koniunkturę podmioty z sekcji informacja i komunikacja (lepiej niż przed miesiącem i podobnie jak przed rokiem) oraz działalność związana z obsługą rynku nieruchomości (mniej optymistycznie niż w grudniu, ale lepiej niż w styczniu ub. r., kiedy to ogólny wskaźnik klimatu przyjął wartość ujemną)" - napisano w komunikacie GUS.

W styczniu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się na poziomie plus 24 (przed miesiącem plus 30). Poprawę koniunktury odnotowuje 30 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 6 proc. (w grudniu odpowiednio 35 proc. i 5 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Kierujący firmami odnotowują dużo mniejszy niż w grudniu wzrost bieżącego i przyszłego popytu i sprzedaży. Aktualna sytuacja finansowa oceniana jest korzystnie, podobnie jak przed miesiącem, ale jej prognozy na najbliższe miesiące są mniej optymistyczne. Sygnalizowany jest wolniejszy niż w grudniu wzrost bieżących i przyszłych cen usług. W tej grupie jednostek usługowych można się spodziewać niewielkiego spadku zatrudnienia, po raz pierwszy od sierpnia 2010 prognozy są negatywne" - napisano w komunikacie.

W styczniu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się na poziomie plus 11 (przed miesiącem plus 9). Poprawę koniunktury odnotowuje 20 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 9 proc. (w grudniu odpowiednio 20 proc. i 11 proc.).

"Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie i nieco lepiej niż w grudniu, w konsekwencji poprawia się także bieżąca sytuacja finansowa. Jednakże prognozy w tym zakresie są mniej optymistyczne, istnieje nawet możliwość nieznacznego spadku popytu. Sygnalizowane jest obniżenie bieżących i przyszłych cen usług, choć mniej znaczące niż przed miesiącem. W tej grupie firm można się spodziewać niewielkiego wzrostu zatrudnienia" - napisano.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.