REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Handel kształtuje rynek opakowań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2015, 14:37
Handel kształtuje rynek opakowań
Piotr Kosik, dyrektor zarządzający Ulma Packaging Polska. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Zdaniem Piotra Kosika, dyrektor zarządzającego Ulma Packaging Polska, kluczowy wpływ na produkcję opakowań mają wielkie sieci handlowe. - To wielkie sieci handlowe decydują o tym, jak wygląda rynek opakowań. To właśnie one decydują o tym jak ma być zapakowany produkt, jak ma wyglądać, w jakiś sposób ma być przygotowany do ekspozycji - zauważa Kosik w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

W przekonaniu Piotra Kosika firmy stają przed wyzwaniem, aby nadążać za zmianami.

- Producenci muszą dostosować się do wymagań sieci. Rynek siłą rzeczy musi reagować na pojawiające się zapotrzebowanie - podkreśla. 

Jak dodaje, presja cenowa, którą sieci handlowe wywierają na swych dostawców tylko nieznacznie wpływa na sytuację producentów maszyn do pakowania żywności. 

- Jest bardzo duża presja na cenę, ale jest to normalny element prowadzenia biznesu. Firmy zawsze starają się możliwie najtaniej kupić wyposażenie. Tak naprawdę cena maszyn nie ma jednak wpływu na cenę końcowego produktu, w całym procesie jest znikomym elementem. Decydujący jest koszt materiałów opakowaniowych. Przykładowo maszyna kosztująca 100 tys. euro w ciągu roku może zużywać materiały warte kilka milionów euro - mówi Kosik.

Zauważa także, że celem wszystkich firm na rynku jest wyróżnienie się oraz poszukiwanie nowych rozwiązań. Wszyscy starają się pokazać coś, czego jeszcze konkurencja nie posiada. 

- Jest to dość trudne, ponieważ rynek opakowań nie rozwija się aż tak szybko. Nowe sposoby pakowania, nowe systemy i konkretne rozwiązania nie pojawiają się tak szybko jak w przypadku innych branż - tłumaczy Piotr Kosik, dyrektor zarządzający Ulma Packaging Polska. 

Firma Ulma Packaging specjalizuje się w świadczeniu usług, jak również w projektowaniu i produkcji urządzeń pakujących. Dzięki siedmiu liniom produktów oferuje różnorodne rozwiązania w zakresie opakowań dla przemysłu. Spółka swoje placówki na całym świecie, z 16 własnymi filiami i jedną siecią dystrybucyjną, która obejmuje ponad 50 krajów.  Siedziba główna znajduje się w hiszpańskim Oñati. 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH